Olej FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 z normą jakościową API GL-4


TITAN SINTOFLUID 75W80 - EKOLOGIA W KAŻDEJ KROPLI

Świat motoryzacji cały czas się zmienia, a wraz z nim wymagania dotyczące środków smarnych. Flagowy produkt koncernu FUCHS - olej przekładniowy TITAN SINTOFLUID 75W80 otrzymał nową zoptymalizowaną formułę FUEL ECONOMY, dopasowującą go do aktualnych wymagań rynkowych.

Normy ekologiczne nakładane na producentów pojazdów, w prostej linii przekładają się też na stosowane środki smarne. Tendencja do coraz większych oszczędności paliwa, zmniejszając tym samym emisję CO2 spowodowała wiele zmian konstrukcyjnych w manualnych skrzyniach biegów.

TITAN SINTOFLUID 75W80 - fuel economy

NOWOCZESNE PRZEKŁADNIE TO NAJWYŻSZE WYMAGANIA DLA OLEJÓW

NOWOCZESNE PRZEKŁADNIE TO NAJWYŻSZE WYMAGANIA DLA OLEJÓW

Unowocześnianie konstrukcji skrzyń biegów to przede wszystkim zmiany w elementach synchronizacji i stopach metali kolorowych, z których tworzone są synchronizatory. To przełożyło się na konieczność zastosowania dedykowanych olejów przekładniowych, które powinny posiadać wymagane parametry do optymalnej pracy synchronizatorów. Należy pamiętać, iż synchronizator do właściwej pracy potrzebuje idealnie dobranych wartości lepkości oleju, aby pomiędzy tarczkami synchronizatorów występowało odpowiednie tarcie, a zarazem aby te elementy nie zużywały się nadmiernie.

Poza układem synchronizacji nowoczesny olej musi w należyty sposób chronić mocno obciążone powierzchnie styczne zębów w trybach przekładni, należycie smarować łożyska oraz chłodzić wnętrze skrzyni biegów.
 


TITAN SINTOFLUID 75W80 OD TERAZ Z API GL-4

Do tej pory olej FUCHS SINTOFLUID 75W80 był zgodny z normą jakościową API GL-4 i GL-5. Obecnie nie jest już zalecany dla przekładni wymagających API GL-5 i przy okazji dla normy MIL-L-2105 D. Obie te specyfikacje stosowane są najczęściej dla olejów, które pracują w przekładniach osiowych i hipoidalnych, natomiast praktycznie nie występują w manualnych skrzyniach biegów w samochodach osobowych lub lekkich dostawczych - dla takich pojazdów właśnie jest dedykowany olej TITAN SINTOFLUID 75W80.

W miarę zmian konstrukcyjnych w manualnych skrzyniach biegów, formulacja spełniająca API GL-5 mogłaby powodować komplikacje w pracy układów synchronizacji niektórych przekładni. Inaczej ujmując, byłaby nadmiarowa.
 

 
TITAN SINTOFLUID 75W80 OD TERAZ Z API GL-4

CO SIĘ ZMIENIA DLA UŻYTKOWNIKÓW OLEJU TITAN SINTOFLUID 75W80?
 

CO SIĘ ZMIENIA DLA UŻYTKOWNIKÓW OLEJU TITAN SINTOFLUID 75W80?

Zmiana formulacji nie ma wpływu na jakość oleju. Jest to nadal produkt klasy PREMIUM. Pozbawiono go jedynie części dodatków, których obecność gwarantowała optymalną pracę w przekładniach wymagających specyfikacji API GL-5. Ich brak nie ma bezpośredniego znaczenia dla skrzyń biegów, które wymagają norm spełnianych przez olej FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80.

KUP SINTOFLUID 75W80


Komentarze

Postów nie znaleziono

Nowy komentarz