Wysyłkę zamówień dostępnych produktów w opakowaniach 18 kg i większych (w tym beczki) bedziemy realizować do 18.12.2025.
Modele FORD

Oleje FORD WSS-M2C913-D

Specyfikacja FORD WSS-M2C913-D obejmuje oleje SAE 5W30 fuel economy do szerokiej gamy silników Forda – benzynowych i Diesla z DPF. Wprowadzona w 2012 roku, była kompatybilna wstecznie z 913-A/B/C i wymagała większej odporności oksydacyjnej, ochrony turbosprężarki oraz trwałości przy długich przebiegach. Dziś jest nieaktualna, ale nadal spotykana w ofercie olejów.

Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat specyfikacji FORD WSS-M2C913-D lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.

Poniżej oferta olejów silnikowych FUCHS ze specyfikacją FORD WSS-M2C913-D

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – butelka 1 litr.
4997 
Brak w magazynie
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – butelka 5 litrów.
16700 
5 ltr (33.40 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
19900  21697  -8%
6 ltr (33.17 zł za ltr)
Brak w magazynie
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – butelki: 5 litrów + 2 × 1 litr.
23200  26694  -13%
7 ltr (33.14 zł za ltr)
Brak w magazynie
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – butelki: 5 litrów + 3 × 1 litr.
26400  31691  -17%
8 ltr (33.00 zł za ltr)
Brak w magazynie
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – 2 butelki 5 litrów.
33000  33400  -1%
10 ltr (33.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – 3 butelki 5 litrów.
48900  50100  -2%
15 ltr (32.60 zł za ltr)
W magazynie
+

Specyfikacja FORD WSS-M2C913-D

Oleje silnikowe ze specyfikacją FORD WSS-M2C913-D

Specyfikacja FORD WSS-M2C913-D została wprowadzona w 2012 roku jako następca normy WSS-M2C913-C. Dotyczy olejów silnikowych klasy SAE 5W30 fuel economy, opracowanych dla szerokiej gamy silników Forda – zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych TDCi, w tym wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Oleje te były stosowane zarówno przy zalaniu fabrycznym, jak i w obsłudze serwisowej.

Podstawą dla specyfikacji FORD WSS‑M2C913‑D były normy ACEA A5/B5 oraz częściowo ACEA C2, a także API SL/CF, uzupełnione o dodatkowe wymagania Forda. W porównaniu z wcześniejszą wersją 913-C, oleje z normą FORD WSS-M2C913-D musiały charakteryzować się większą odpornością na utlenianie, lepszą stabilnością lepkości w wysokiej temperaturze oraz skuteczniejszą ochroną turbosprężarek. Istotnym wymogiem była również trwałość oleju w warunkach wydłużonych przebiegów między wymianami.

Dużym atutem specyfikacji WSS-M2C913-D była jej pełna kompatybilność wsteczna – oleje spełniające tę normę mogły być stosowane w silnikach wymagających wcześniejszych specyfikacji WSS-M2C913-A, WSS-M2C913-B i WSS-M2C913-C. Dzięki temu stanowiła ona uniwersalne rozwiązanie dla większości modeli Forda z początku drugiej dekady XXI wieku.

Choć specyfikacja FORD WSS-M2C913-D jest dziś formalnie nieaktualna, nadal pozostaje zaleceniem dla wielu silników Forda, w tym nowoczesnych jednostek 2.0 Bi-Turbo EcoBlue i 3.0 EcoBlue. W tych konstrukcjach producent – po okresie stosowania niskopopiołowych olejów C-klas (C1/C2) – powrócił do olejów klasy ACEA A5/B5 5W-30, charakteryzujących się wyższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych i detergentów (tzw. „mid-SAPS”).

Powrót do tej klasy jakościowej nie był przypadkowy. Oleje A5/B5 oferują lepsze smarowanie w wysokich temperaturach i pod dużym obciążeniem, co ma kluczowe znaczenie dla trwałości układu korbowo-tłokowego oraz łożysk turbosprężarki w nowoczesnych dieslach Forda. Z kolei oleje C1/C2/C3, opracowane głównie z myślą o ochronie filtrów DPF w małych silnikach, mają niższą zawartość fosforu, cynku i popiołu siarczanowego, co w przypadku dużych silników EcoBlue, może prowadzić do przyspieszonego zużycia elementów rozrządu i łożysk.

Z tego względu aktualne instrukcje Forda (2022–2024) jednoznacznie wskazują oleje SAE 5W-30 o specyfikacji WSS-M2C913-D lub równoważnej, a nie oleje typu low-SAPS. Dotyczy to m.in. modeli Ford Ranger, Transit, Edge, w których stosowane są wspomniane jednostki 2.0 Bi-Turbo EcoBlue i 3.0 EcoBlue.

Specyfikacja WSS-M2C913-D pozostaje więc w pełni bezpiecznym, zalecanym i sprawdzonym wyborem – zarówno dla starszych silników TDCi, jak i nowszych EcoBlue o zwiększonej mocy i momencie obrotowym.


Filtry produktów
Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
    zobacz więcej (12)