OLEJE PRZEKŁADNIOWE - DO SKRZYŃ BIEGÓW, REDUKTORÓW I MOSTÓW W SAMOCHODACH

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje

OLEJE PRZEKŁADNIOWE DO SKRZYŃ BIEGÓW W SAMOCHODACH

Olej przekładniowy to niezbędny elementy eksploatacji skrzyń biegów w samochodach osobowych i dostawczych. Jego zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego smarowania i ochrony przed zużyciem, co pozwala na dłuższą żywotność całego układu przekazania napędu z silnika na koła. Oleje przekładniowe są najważniejszymi czynnikami w obsłudze wszystkich rodzajach skrzyń biegów, mostów i reduktorów w samochodach.

Oleje do manualnych skrzyń biegów generalnie charakteryzują się większą lepkością, choć ze względów na oszczędność paliwa istnieje tendencja do obniżania lepkości dedykowanych olejów przekładniowych do wprowadzanych najnowszych modeli przekładni. Dobranie odpowiednich parametrów oleju pod konkretną skrzynię biegów jest bardzo ważne, ponieważ skrzynie manualne są bardziej narażone na tarcie i zużycie. Olej przekładniowy o odpowiedniej lepkości zapewnia również ochronę przed korozją. Lepkość oleju przekładniowego ma również niebagatelne znaczenie dla układu synchronizacji - jego pracy i zużycia, co  ma wpływ na płynność zmiany biegów

Oleje do automatycznych skrzyń biegów oleju przekładniowego typu ATF o mniejszej lepkości. Ten rodzaj oleju umożliwia bardziej płynne zmiany biegów w przekładni. W skrzyni automatycznej olej pełni też rolę oleju hydraulicznego, dlatego bardzo ważne jest, aby olej był zawsze czysty i zachowywał odpowiednie parametry. W przeciwnym razie może to prowadzić do poważnych uszkodzeń skrzyni biegów.

Należy zaznaczyć, że oleje do bezstopniowych skrzyń biegów typu CVT różnią się od oleju typu ATF do klasycznych automatycznych skrzyń biegów i nie są z nimi zamienne. Osobną grupą olejów są oleje do dwusprzęgłowych skrzyń biegów, które ze względu na wysoką czułość przekładni dwusprzęgłowych na jakość oleju powinny być dobierane niezwykle precyzyjnie.

Oleje przekładniowe muszą spełniać wysokie wymagania, aby zapewnić optymalną ochronę skrzyni biegów. Oprócz posiadania odpowiedniej lepkości, muszą być odporne na temperaturę i obciążenia mechaniczne. Z tego powodu producenci stosują różne dodatki, aby zwiększyć trwałość oleju i zapewnić maksymalną ochronę dla skrzyni biegów.

Należy pamiętać, że oleje w skrzyniach biegów wymagają regularnej wymiany zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Zbyt rzadka wymiana oleju przekładniowego może prowadzić do szybszego zużycia skrzyni biegów, co w efekcie może skutkować kosztownymi naprawami.

W przypadku automatycznych skrzyń biegów nie zaleca się stosowania oleju do skrzyń manualnych. Oleje przekładniowe do skrzyń manualnych i automatycznych różnią się składem, lepkością oraz dodatkami, co powoduje, że są niezamienne między sobą.

W naszej ofercie znajdziesz oleje przekładniowe FUCHS spełniające wymagania większości skrzyń biegów samochodów jeżdżących po naszych drogach. Wysoka jakość i trawłość olejów przekładniowych FUCHS sprawi, że Twoja skrzynia biegów, przez wiele lat będzie Ci służyć bezawaryjnie i pracować precyzyjnie.


W magazynie
6497 
1 ltr (64.97 zł za ltr)
+
W magazynie
8994  7494 
2 ltr (37.47 zł za ltr)
+
W magazynie
9994  7900 
2 ltr (39.50 zł za ltr)
+
W magazynie
10794  8900 
2 ltr (44.50 zł za ltr)
+
W magazynie
13491  9900 
3 ltr (33.00 zł za ltr)
+
W magazynie
11994  10400 
2 ltr (52.00 zł za ltr)
+
Brak w magazynie
11994  10900 
2 ltr (54.50 zł za ltr)
W magazynie
14991  11100 
3 ltr (37.00 zł za ltr)
+
Pokaż kolejne 32 produkty
Filtry produktów
Opakowanie
    zobacz więcej (22)
Przeznaczenie
Lepkość SAE
    zobacz więcej (10)
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
    zobacz więcej (341)