Wysyłkę zamówień dostępnych produktów w opakowaniach 18 kg i większych (w tym beczki) bedziemy realizować do 18.12.2025.
ACEA C2

Oleje ACEA C2

ACEA C2 to klasa jakości olejów silnikowych przeznaczona dla nowoczesnych silników, które wymagają oleju o niskiej lepkości (SAE 0W30 lub SAE 5W30) i niskiej zawartości popiołu siarczanowego (low SAPS). Oleje  ACEA C2 są zalecane dla silników diesla z systemami oczyszczania spalin oraz dla niektórych silników benzynowych. Charakteryzują się one zwiększoną efektywnością paliwową oraz zapewniają ochronę przeciwko zużyciu i korozji silnika, co przyczynia się do dłuższej żywotności komponentów i niższej emisji spalin.

Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat kasyfikacji ACEA C2 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Mozesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
 

Poniżej oferta olejów silnikowych FUCHS z klasą ACEA C2.

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
Norma ILSAC
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelka 1 litr.
4497 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – butelka 1 litr.
5497 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
1 ltr (59.97 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelka 5 litrów.
14900 
5 ltr (29.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
17900  19397  -8%
6 ltr (29.83 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – butelka 5 litrów.
18900 
5 ltr (37.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 2 × 1 litr.
20400  23894  -15%
7 ltr (29.14 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelka 5 litrów.
20400 
5 ltr (40.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelka 5 litrów.
21900 
5 ltr (43.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
22700  24397  -7%
6 ltr (37.83 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 3 × 1 litr.
22900  28391  -19%
8 ltr (28.63 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
24700  26397  -6%
6 ltr (41.17 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej silnikowy do nowoczesnych samochodów osobowych i dostawczych, dedykowny szczególnie do silników koncernu PSA wymagających normy PSA B71 2312   i samochodów azjatyckich. SAE OW30 ; ACEA C2 ; Opakowanie 5 litrów
25900 
5 ltr (51.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
26200  27897  -6%
6 ltr (43.67 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 2 × 1 litr.
26400  29894  -12%
7 ltr (37.71 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 2 × 1 litr.
28700  32394  -11%
7 ltr (41.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – 2 butelki 5 litrów.
29000  29800  -3%
10 ltr (29.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 3 × 1 litr.
30000  35391  -15%
8 ltr (37.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 2 × 1 litr.
30400  33894  -10%
7 ltr (43.43 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 3 × 1 litr.
32400  38391  -16%
8 ltr (40.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 3 × 1 litr.
34700  39891  -13%
8 ltr (43.38 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – 2 butelki 5 litrów.
36900  37800  -2%
10 ltr (36.90 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – 2 butelki 5 litrów.
39900  40800  -2%
10 ltr (39.90 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – 2 butelki 5 litrów.
43200  43800  -1%
10 ltr (43.20 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – 3 butelki 5 litrów.
43200  44700  -3%
15 ltr (28.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej silnikowy do nowoczesnych samochodów osobowych i dostawczych, dedykowny szczególnie do silników koncernu PSA wymagających normy PSA B71 2312   i samochodów azjatyckich. SAE OW30 ; ACEA C2 ; Opakowanie 10  litrów ZESTAW
51200  51800  -1%
10 ltr (51.20 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewnia szybkie smarowanie oraz stabilne parametry pracy w szerokim zakresie temperatur. Ogranicza tarcie, redukuje powstawanie osadów i wspiera długą żywotność jednostki napędowej również w intensywnej eksploatacji. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – kanister 20 litrów.
52700 
20 ltr (26.35 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – 3 butelki 5 litrów.
54900  56700  -3%
15 ltr (36.60 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – 3 butelki 5 litrów.
58800  61200  -4%
15 ltr (39.20 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – 3 butelki 5 litrów.
63900  65700  -3%
15 ltr (42.60 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – kanister 20 litrów.
75700 
20 ltr (37.85 zł za ltr)
W magazynie
+

Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA C2

Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA C2

Specyfikacja ACEA C2 stosowana jest w olejach klasy średniej typu SAPS, do wysokowydajnych silników benzynowych i niewysilonych silnikach Diesla, w samochodach osobowych i lekkich dostawczych. 

Norma ACEA C2 (określana też jako KLASA JAKOŚCI ACEA C2) opracowana jest dla olejów do silników, w których zastosowano zaawansowane układy oczyszczania spalin min. filtry cząstek stałych DPF i katalizatory trójdrożne TWC, w celu zwiekszenia żywotności i trwałosci tych układów. Oleje spełniające ACEA C2 powinny być stosowane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

Klasyfikacja ACEA C2 została wprowadzona w 2004 roku. Wraz z wprowadzaniem nowych wytycznych przez ACEA została unowocześniona w 2016 roku a natępnie w 2021.  W porównaniu do pierwotnej wersji tej specyfikacji (z 2004 r), dodano nowe wymagania do jej spełnienia, m.in.:

  • Test CEC L-104-16 - test silnika z paliwem z zawartością biodiesla. Badana jest czystość tłoków i tworzenie się szlamu przy zastosowaniu paliwa biodiesel (ACEA 2016),
  • Test CEC L-112 - kompatybilności oleju silnikowego z elastomerami użytymi w uszczelnieniu silnika (ACEA 2016),
  • Test CEC L-109 - utleniania biodiesla, który laboratoryjnie sprawdza wpływ zastosowania paliwa typu biodiesel na olej silnikowy (ACEA 2016),
  • Test CEC L-106 - dyspersji oleju silnikowego w średniej temperaturze w silnikach wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Badana jest wydajność oleju przez ocenę wzrostu lepkości w czasie gromadzenia się w nim sadzy (ACEA 2016),
  • Testy CEC L-111-16 - związane z czystością tłoków i osadów w turbosprężarce (ACEA 2016),
  • Test CEC L-117-20 czystości tłoków i zaklejania pierścieni tłokowych  silnika VW TDI (TDI3) (ACEA 2021),
  • Test osadów M271 Evo Sludge (CEC L-107-19) - obejmujący ocenę ilości i zachowania się osadów i szlamów we wnętrzu silnika. Dodatkowo ocena zaklejania pierścieni tłokowych (ACEA 2021),
  • Test ASTM D8256 Sequence VH - wytwarzania osadów w benzynowych silnikach sekwencyjnych VH w niskich temperaturach przy lekkich warunkach pracy (ACEA 2021). Test ten stosowany jest też przy określaniu specyfikacji API SN i API SN PLUS,
  • zwiększono wymagania w testach dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDGI) z turbodoładowaniem (ACEA 2021),
  • usunięto test zacierania i osadów wysokotemperaturowych (ACEA 2016).

Oleje ACEA C2 (2021) - zakres wymaganych parametrów:

  • wartość lepkości wysokotemperaturowej HTHS w 150°C [cP] - pomiędzy 2,6 - 2,9
  • popiół siarczanowy [% wag] -  0,8
  • fosfor [% wag] -pomiędzy 0,07 - 0,09
  • siarka [% wag] -  0,3
  • odparowalność NOACK przy 250°C [%] - ≤ 13
  • klasa lepkości SAE - 0W30 i  5W30 

Filtry produktów
Opakowanie
    zobacz więcej (10)
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
    zobacz więcej (31)
Norma ILSAC