Oleje silnikowe z lepkością SAE 5W30
Oleje silnikowe 5W30 to produkty najczęściej wlewane do silników w naszej strefie klimatycznej. Oleje z tą lepkością to uniwersalne oleje wielosezonowe, dedykowane zarówno do samochodów osobowych, pojazdów typu SUV i lekkich samochodów dostawczych. W zależności od spełnianych i dedykowanych norm i specyfikacji, oleje SAE 5W30, mogą być stosowane w nowoczesnych silnikach, a także starszych konstrukcjach jednostek napędowych.
Oleje 5W30 posiadają właściwości i zastosowanie uzależnione od dodatków w ich składzie. To one decydują o przeznaczeniu oleju i spełnieniu konkretnych norm dla silników, w których mogą być użyte. W warunkach zimowych powinny zagwarantować rozruch w temperaturach do -35°C. Olej 5W30, w zależności od użytej bazy olejowej, może być zakwalifikowany jako olej pełnosyntetyczny (full syntetic) lub syntetyczny.
Koncern FUCHS ma w swojej ofercie szeroką gamę olejów silnikowych 5W30. Spełnają one wiele norm, specyfikacji i dopuszczeń, pokrywając większość wymagań dla olejów w samochodach jeżdżących po naszych drogach. Popularne zastosowania olejów FUCHS z lepkoscią SAE 5W30 to:
- W grupie Volkswagena normy: VW 504 00 / 507 00, VW 505 00, VW 505 01.
- MERCEDES: MB 226.51, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52 i MB 229.6.
- OPEL /GM: dexos2 jaki i dexos1 - Gen 2.
- BMW LONGLIFE-04
oraz wiele różnych i popularnych marek, których silniki wymagają, aby zatosowano w nich olej 5W30.
W zależności od rodzaju, oleje o lepkości 5W30, mogą być stosowane w silnikach benzynowych i Diesla. Niektóre oleje o tej lepkości przeznaczone są również do silników zasilanych gazem LPG i CNG, a także pracujących z systemami START-STOP. Większość z nich może być eksploatowana w systemie longlife - z wydłużonym okresem między wymianami. W przypadku stosowania olejów o tej lepkosci w silnikach posiadających zaawansowane systemy oczyszczania spalin typu DPF, znajdziesz produkty spełniające normy: ACEA C2, ACEA C3, ACEA C4.
Oleje 5W30 - zakres wymaganych parametrów:
- Lepkość kinematyczna w temp 100°C [mm2/s]: od 3,8 do 12,4
- Minimalna lepkość dynamiczna przy temp. -35°C [cP]: 6600
- Minimalna temperatura, w której olej zapewnia bezpieczny rozruch silnika [°C]: -35
- Lepkość wysokotemperaturowa HTHS w temp. 150°C [cP]: min. 2,9