Oleje ACEA C2
ACEA C2 to klasa jakości olejów silnikowych przeznaczona dla nowoczesnych silników, które wymagają oleju o niskiej lepkości (SAE 0W30 lub SAE 5W30) i niskiej zawartości popiołu siarczanowego (low SAPS). Oleje ACEA C2 są zalecane dla silników diesla z systemami oczyszczania spalin oraz dla niektórych silników benzynowych. Charakteryzują się one zwiększoną efektywnością paliwową oraz zapewniają ochronę przeciwko zużyciu i korozji silnika, co przyczynia się do dłuższej żywotności komponentów i niższej emisji spalin.
Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat kasyfikacji ACEA C2 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Mozesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
Poniżej oferta olejów silnikowych FUCHS z klasą ACEA C2.
Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA C2
Specyfikacja ACEA C2 stosowana jest w olejach klasy średniej typu SAPS, do wysokowydajnych silników benzynowych i niewysilonych silnikach Diesla, w samochodach osobowych i lekkich dostawczych.
Norma ACEA C2 (określana też jako KLASA JAKOŚCI ACEA C2) opracowana jest dla olejów do silników, w których zastosowano zaawansowane układy oczyszczania spalin min. filtry cząstek stałych DPF i katalizatory trójdrożne TWC, w celu zwiekszenia żywotności i trwałosci tych układów. Oleje spełniające ACEA C2 powinny być stosowane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
Klasyfikacja ACEA C2 została wprowadzona w 2004 roku. Wraz z wprowadzaniem nowych wytycznych przez ACEA została unowocześniona w 2016 roku a natępnie w 2021. W porównaniu do pierwotnej wersji tej specyfikacji (z 2004 r), dodano nowe wymagania do jej spełnienia, m.in.:
- Test CEC L-104-16 - test silnika z paliwem z zawartością biodiesla. Badana jest czystość tłoków i tworzenie się szlamu przy zastosowaniu paliwa biodiesel (ACEA 2016),
- Test CEC L-112 - kompatybilności oleju silnikowego z elastomerami użytymi w uszczelnieniu silnika (ACEA 2016),
- Test CEC L-109 - utleniania biodiesla, który laboratoryjnie sprawdza wpływ zastosowania paliwa typu biodiesel na olej silnikowy (ACEA 2016),
- Test CEC L-106 - dyspersji oleju silnikowego w średniej temperaturze w silnikach wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Badana jest wydajność oleju przez ocenę wzrostu lepkości w czasie gromadzenia się w nim sadzy (ACEA 2016),
- Testy CEC L-111-16 - związane z czystością tłoków i osadów w turbosprężarce (ACEA 2016),
- Test CEC L-117-20 czystości tłoków i zaklejania pierścieni tłokowych silnika VW TDI (TDI3) (ACEA 2021),
- Test osadów M271 Evo Sludge (CEC L-107-19) - obejmujący ocenę ilości i zachowania się osadów i szlamów we wnętrzu silnika. Dodatkowo ocena zaklejania pierścieni tłokowych (ACEA 2021),
- Test ASTM D8256 Sequence VH - wytwarzania osadów w benzynowych silnikach sekwencyjnych VH w niskich temperaturach przy lekkich warunkach pracy (ACEA 2021). Test ten stosowany jest też przy określaniu specyfikacji API SN i API SN PLUS,
- zwiększono wymagania w testach dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDGI) z turbodoładowaniem (ACEA 2021),
- usunięto test zacierania i osadów wysokotemperaturowych (ACEA 2016).