Wysyłkę zamówień dostępnych produktów w opakowaniach 18 kg i większych (w tym beczki) bedziemy realizować do 18.12.2025.

API SP - klasa jakości - oleje silnikowe

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
Norma ILSAC
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelka 1 litr.
2997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelka 1 litr.
4497 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, zapewniający szybkie smarowanie i stabilną ochronę także przy wysokich temperaturach. Umożliwia wydłużone okresy między wymianami (LongLife) i utrzymuje silnik w czystości podczas codziennej i dynamicznej jazdy. ACEA A3/B4, API SP, VW 502 00/505 00, MB 229.3, BMW Longlife-01. Opakowanie – butelka 1 litr.
5297 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej silnikowy dedykowany min. do samochodów Mercedes, Audi, VW, Ford. SAE 0W40 ; ACEA A3/B4 ; API SN ; Opakowanie 1 litr
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
1 ltr (59.97 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd, zapewniający szybki rozruch, natychmiastowe smarowanie i wysoką oszczędność paliwa. Chroni silnik przed zużyciem, osadami i korozją, stabilnie pracując także w niskich temperaturach. ACEA C5, API SP, FIAT 9.55535-DM1 / FIAT 9.55535-DSX. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany pod silniki benzynowe i diesla koncernu Stellantis wymagające normy PSA B71 2010. Zapewnia szybki rozruch, natychmiastową cyrkulację i oszczędność paliwa, przy tym skutecznie chroni silnik przed zużyciem i osadami. ACEA C5, API SP, PSA B71 2010. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i hybrydowych, zapewniający szybkie smarowanie, bardzo niskie opory tarcia i wysoką efektywność paliwową. Chroni przed zużyciem, stabilizuje pracę jednostki w ruchu miejskim i trasie oraz jest odpowiedni do aut wyposażonych w system START-STOP. ACEA C5, ACEA C6, API SN PLUS (RC), API SP (RC), ILSAC GF-6A, FORD WSS-M2C954-A1, MB 229.71, MB 229.72, Opel OV0401547-A20, BMW Longlife-17 FE+, VOLVO VCC RBS0-2AE. Opakowanie – butelka 5 litrów.
6297 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany dla nowoczesnych silników benzynowych i diesla (także z turbodoładowaniem oraz systemem Start-Stop), zapewniający szybki rozruch, oszczędność paliwa i płynną pracę jednostki. Chroni silnik przed zużyciem, korozją i zjawiskiem LSPI, utrzymując niskie opory w całym zakresie pracy. ACEA C5, ACEA C6, API SP, ILSAC GF-6A, FORD WSS-M2C952-A1, MB 229.71, OPEL OV0401547-A20. Opakowanie – butelka 1 litr.
6797 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd, zapewniający szybki rozruch, natychmiastowe smarowanie i wysoką oszczędność paliwa. Chroni silnik przed zużyciem, osadami i korozją, stabilnie pracując także w niskich temperaturach. ACEA C5, API SP, FIAT 9.55535-DM1 / FIAT 9.55535-DSX. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
10900  11994  -9%
2 ltr (54.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelka 5 litrów.
12700 
5 ltr (25.40 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
13700  15697  -13%
6 ltr (22.83 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelka 5 litrów.
14900 
5 ltr (29.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd, zapewniający szybki rozruch, natychmiastowe smarowanie i wysoką oszczędność paliwa. Chroni silnik przed zużyciem, osadami i korozją, stabilnie pracując także w niskich temperaturach. ACEA C5, API SP, FIAT 9.55535-DM1 / FIAT 9.55535-DSX. Opakowanie – 3 butelki po 1 litr.
15300  17991  -15%
3 ltr (51.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 3 × 1 litr.
15700  21691  -28%
8 ltr (19.63 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości, paliwooszczędny olej silnikowy do samochodów wymagających specyfikacji dexos1 TM -Gen 3  i ILSAC GF-6A   - szczególnie produkcji GM i azjatyckich. SAE 5W30 ; API SN PLUS (RC) , SP (RC) ; ILSAC GF-5 , GF-6A ; Opakowanie 5 litrów
17600 
5 ltr (35.20 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
17900  19397  -8%
6 ltr (29.83 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd, zapewniający szybki rozruch, natychmiastowe smarowanie i wysoką oszczędność paliwa. Chroni silnik przed zużyciem, osadami i korozją, stabilnie pracując także w niskich temperaturach. ACEA C5, API SP, FIAT 9.55535-DM1 / FIAT 9.55535-DSX. Opakowanie – 4 butelki po 1 litr.
19600  23988  -18%
4 ltr (49.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, opracowany pod wymagania silników benzynowych GM, w tym turbo i jednostek z systemem Start-Stop. Zapewnia szybkie smarowanie, skuteczną ochronę przed zużyciem, minimalizuje zjawisko LSPI i wspiera oszczędność paliwa. dexos1 Gen 3, API SP, ILSAC GF-6A. Opakowanie – butelka 5 litrów.
19700 
5 ltr (39.40 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 2 × 1 litr.
20400  23894  -15%
7 ltr (29.14 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelka 5 litrów.
20400 
5 ltr (40.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej silnikowy dedykowany min. do samochodów Mercedes, Audi, VW, Ford. SAE 0W40 ; ACEA A3/B4 ; API SN ; Opakowanie 5 litrów
20900 
5 ltr (41.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd, zapewniający szybki rozruch, natychmiastowe smarowanie i wysoką oszczędność paliwa. Chroni silnik przed zużyciem, osadami i korozją, stabilnie pracując także w niskich temperaturach. ACEA C5, API SP, FIAT 9.55535-DM1 / FIAT 9.55535-DSX. Opakowanie – butelka 5 litrów.
20900 
5 ltr (41.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i hybrydowych, zapewniający szybkie smarowanie, niskie opory pracy i realną oszczędność paliwa. Chroni przed zużyciem, utrzymuje czystość silnika i wspiera jego trwałość. ACEA C5, API SP, ILSAC GF-6A, FORD WSS-M2C954-A1, OPEL OV0401547-A20, VOLVO VCC RBS0-2AE, MB 229.71, MB 229.72, BMW Longlife-17 FE+. Opakowanie – butelka 5 litrów.
21400 
5 ltr (42.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany pod silniki benzynowe i diesla koncernu Stellantis wymagające normy PSA B71 2010. Zapewnia szybki rozruch, natychmiastową cyrkulację i oszczędność paliwa, przy tym skutecznie chroni silnik przed zużyciem i osadami. ACEA C5, API SP, PSA B71 2010. Opakowanie – butelka 5 litrów.
21700 
5 ltr (43.40 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelka 5 litrów.
21900 
5 ltr (43.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany dla nowoczesnych silników benzynowych i diesla (także z turbodoładowaniem oraz systemem Start-Stop), zapewniający szybki rozruch, oszczędność paliwa i płynną pracę jednostki. Chroni silnik przed zużyciem, korozją i zjawiskiem LSPI, utrzymując niskie opory w całym zakresie pracy. ACEA C5, ACEA C6, API SP, ILSAC GF-6A, FORD WSS-M2C952-A1, MB 229.71, OPEL OV0401547-A20. Opakowanie – butelka 5 litrów.
22700 
5 ltr (45.40 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 3 × 1 litr.
22900  28391  -19%
8 ltr (28.63 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
24700  26397  -6%
6 ltr (41.17 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – 2 butelki 5 litrów.
24900  25400  -2%
10 ltr (24.90 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej silnikowy dedykowany min. do samochodów Mercedes, Audi, VW, Ford. SAE 0W40 ; ACEA A3/B4 ; API SN ; Opakowanie 6 litrów ZESTAW
25400  26897  -6%
6 ltr (42.33 zł za ltr)
W magazynie
+

Specyfikacja API SP

Oleje silnikowe z klasą jakości API SP

Specyfikacja API SP została zatwierdzona i wprowadzona na rynek przez American Petroleum Institute w maju 2020 roku. Jest to norma dla olejów do silników benzynowych przewyższająca wymagania specyfikacji API SN i API SN PLUS. Równolegle z API SP, Instytut ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) opracował dwie normy ILSAC GF-6A i ILSAC GF-6B, które uzupełniają normę API SP.

Norma API SP razem z ILSAC GF-6A i GF-6B stanowią najnowszy standard wymagań dla olejów silnikowych spełniających potrzeby silników w nowoczesnych pojazdach. Stawiają one na maksymalizację wydajności pracy jednostki napędowej przy jednoczesnej ekstremalnej ochronie kluczowych elementów silnika. API SP posiada 7 dodatkowych testów ponad poprzednie standardy, Określają one m.in.:

  • łagodzenie, a w zasadzie zapobieganie skutkom zjawiska LSPI - przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości obrotowej, które występuje szczególnie w silnikach TGDI,
  • zużycie łańcucha rozrządu - szczególnie zużycie ścierne i jego wydłużenie,
  • ogólne zużycie elementów silnika - z naciskiem na układ korbowo tłokowy i zaworowy,
  • ochrona wnętrza silnika przed korozją,
  • stabilność oksydacyjna,
  • ochrona przed osadami i lakami - szczególnie w silnikach z systemem START-STOP.

Specyfikacja API SP nie uwzględnia w swoich wymaganiach parametrów związanych z oszczędnością paliwa. Jest to zawarte w najnowszych normach ILSAC GF-6A i GF-6B, które występują praktycznie łącznie z API SP uzupełniając się wzajemnie.

Norma API SP jest kompatybilna wstecz dla norm API SM, API SN i API SN-PLUS.



Oleje API SP - zakres wymaganych parametrów:

  • lepkość wysokotemperaturowa HTHS [cP] ≥ 2,6
  • zawartość fosforu [%] pomiędzy 0,06 - 0,08
  • zawartość siarki [%] ≤ 0,5

Specyfikacje API olejów silnikowych dostępne w naszym sklepie:

API SP
Filtry produktów
Opakowanie
    zobacz więcej (16)
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
    zobacz więcej (74)
Norma ILSAC