
Oleje silnikowe ze specyfikacją OPEL OV 040 1547-G30
Specyfikacja OPEL OV 040 1547 - G30 została opracowana przez markę Opel / Vauxhall w ramach koncernu Stellantis jako rozwinięcie i następca normy DEXOS1 Gen2 oraz dla silników benzynowych - normy DEXOS2.
Norma ta określa wymagania dla olejów niskopopiołowych (Low SAPS) przeznaczonych do nowoczesnych silników benzynowych wyposażonych w turbo, bezpośredni wtrysk paliwa (GDI) oraz filtry cząstek stałych GPF.
Oleje spełniające wymagania normy OV 0401547-G30 występują najczęściej w klasie lepkości SAE 5W30 i należą do grupy olejów o specyfikacji ACEA C3.
Norma OPEL OV0401547-G30 została opracowana tak, aby zapewniać doskonałą równowagę między ochroną silnika, czystością układu smarowania a niską emisją spalin. Określa wymagania dotyczące odporności na utlenianie, gwarantując zachowanie stabilnych parametrów oleju przez cały okres eksploatacji. Wymaga, aby środki smarne skutecznie utrzymywały czystość silnika, ograniczając tworzenie nagarów i osadów w komorze spalania oraz w strefie pierścieni tłokowych.
Specyfikacja OPEL OV 040 1547-G30 definiuje także stabilność lepkości w szerokim zakresie temperatur, co pozwala na niezawodne smarowanie zarówno przy zimnym rozruchu, jak i w warunkach wysokiego obciążenia. Zawiera kryteria dotyczące ochrony turbosprężarki, zaworów i układów zmiennych faz rozrządu, zapewniając ich długotrwałą sprawność. Obejmuje również wymagania dotyczące ochrony przed zjawiskiem LSPI (Low Speed Pre-Ignition), co gwarantuje stabilną i bezpieczną pracę silników benzynowych z układem GDI i turbo. Ponadto, dzięki wymaganiom w zakresie niskiego współczynnika tarcia i redukcji SAPS, norma OV 040 1547-G30 przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa oraz emisji CO₂, wspierając realizację standardów środowiskowych grupy Stellantis.
Oleje z normą OV 0401547-G30 charakteryzują sie poniższymi cechami:
- przeznaczone do nowoczesnych silników benzynowych z GDI i turbo – zapewniają pełną ochronę przy wysokim obciążeniu i zmiennych warunkach pracy,
- technologia Low SAPS – ochrona układów oczyszczania spalin – chronią filtry GPF przed zapychaniem i wydłużają ich żywotność,
- stabilność lepkości i wysoka odporność na utlenianie – zachowują właściwości smarne nawet przy długich przebiegach i wysokich temperaturach,
- wymagania dotyczące ochrony przed LSPI – zmniejszają ryzyko przedwczesnego zapłonu mieszanki, zapewniając bezpieczną i stabilną pracę silnika z wtryskiem bezpośrednim i turbosprężarką.
- czystość silnika i ochrona zaworów – zapobiegają tworzeniu osadów i laków w układzie rozrządu oraz wtrysku,
- zmniejszone tarcie i zużycie paliwa – obniżają opory pracy silnika, poprawiając efektywność energetyczną,
- ochrona turbosprężarki i układów zmiennych faz rozrządu – gwarantują trwałość i płynność działania przy dynamicznej jeździe,
- wydłużone interwały wymiany – utrzymują stabilne parametry przez długi okres eksploatacji.




