
Oleje silnikowe ze specyfikacją OPEL OV 040 1547-D30
Specyfikacja OPEL OV 040 1547 - D30 została opracowana przez markę Opel / Vauxhall (obecnie część koncernu Stellantis) jako następca normy DEXOS2 dla nowoczesnych silników wysokoprężnych. Norma ta określa wymagania dla olejów niskopopiołowych (Low SAPS), przeznaczonych do jednostek Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF oraz systemy oczyszczania spalin SCR (AdBlue).
Oleje spełniające wymagania normy OV 0401547-D30 występują najczęściej w klasie lepkości SAE 5W30 i należą do grupy olejów o specyfikacji ACEA C3.
Norma OPEL OV0401547-D30 wymusza na oleju skuteczną ochronę turbosprężarki, dzięki utrzymywaniu stabilnego filmu olejowego przy wysokich prędkościach obrotowych i temperaturach, co zapobiega zużyciu silnika i osadzaniu się nagaru. Oleje z tą normą utrzymują czystość silnika poprzez skuteczne rozpraszanie sadzy i zanieczyszczeń, co ogranicza powstawanie osadów w komorze spalania i na pierścieniach tłokowych.
Oleje ze specyfikacją OPEL OV 040 1547 - D30 wyróżniają się wysoką odpornością na utlenianie, co chroni olej przed gęstnieniem i utratą właściwości smarnych nawet przy długotrwałej pracy w wysokiej temperaturze. Zachowują stabilność lepkości w całym okresie eksploatacji, gwarantując niezawodną ochronę silnika zarówno podczas rozruchu w niskich temperaturach, jak i w warunkach dużego obciążenia. Dzięki temu oleje OV0401547-D30 umożliwiają wydłużone interwały wymiany oraz utrzymanie wysokiej efektywności spalania przez cały okres użytkowania pojazdu.
Oleje z normą OV 0401547-D30 charakteryzują sie poniższymi cechami:
- przeznaczone do nowoczesnych silników Diesla z DPF i SCR – zapewniają pełną zgodność z układami oczyszczania spalin i systemami AdBlue,
- technologia Low SAPS – ochrona filtrów i układów oczyszczania spalin – minimalizują tworzenie popiołów, chroniąc filtr DPF i katalizator przed zapchaniem,
- doskonała stabilność lepkościowa i oksydacyjna – zachowują optymalną lepkość i czystość oleju nawet przy wysokich temperaturach i długich przebiegach,
- skuteczna ochrona turbosprężarki i łańcucha rozrządu – zapewniają trwały film olejowy przy dużym obciążeniu i wysokim ciśnieniu w układzie,
- zmniejszone zużycie paliwa i oleju – zoptymalizowana lepkość ogranicza opory pracy silnika, poprawiając efektywność spalania,
- długie interwały wymiany i czystość jednostki napędowej – spełniają wymagania wydłużonych przebiegów serwisowych, utrzymując wnętrze silnika w idealnej czystości.




