
Oleje OPEL GM 6094M
Norma GM 6094M to klasyczny standard General Motors dla silników benzynowych, definiujący jakość olejów o lepkości SAE 5W30 używanych w pojazdach GM, Opel i Chevrolet.
Zapewnia stabilność lepkości, niską lotność i czystość silnika. Została zastąpiona przez nowoczesne normy dexos1 Gen2 / Gen3, w pełni kompatybilne wstecznie.
Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat specyfikacji OPEL GM 6094M lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
Poniżej oferta olejów silnikowych FUCHS ze specyfikacją OPEL GM 6094M

Oleje silnikowe ze specyfikacją GM 6094M
Specyfikacja GM 6094M została opracowana przez General Motors jako standard jakościowy dla olejów silnikowych do nowoczesnych jednostek benzynowych pracujących w zmiennych warunkach klimatycznych.
Wprowadzona pod koniec lat 90., była jedną z pierwszych norm GM definiujących wymagania dla olejów o niskiej lepkości SAE 5W30, stosowanych w popularnych silnikach czterocylindrowych i V6 montowanych w samochodach Chevrolet, Opel, Buick, Pontiac, Saturn i GMC.
Norma GM 6094M wymagała, aby olej wykazywał wysoką stabilność lepkościową, niski współczynnik odparowania, skuteczną ochronę przed zużyciem oraz czystość silnika nawet podczas długich przebiegów. Jej specyfikacja była bardziej rygorystyczna niż ówczesne normy API SL, API SM oraz ILSAC GF-3, szczególnie w zakresie odporności na utlenianie i kontroli osadów w wysokiej temperaturze.
Z biegiem lat specyfikacja GM 6094M stała się bazowym wymogiem dla większości benzynowych jednostek GM w Ameryce Północnej i części Europy. Wraz z wprowadzeniem nowszych technologii silników z bezpośrednim wtryskiem (GDI) i turbodoładowaniem (TGDI), norma została zastąpiona przez nowoczesne standardy dexos1, które rozszerzyły wymagania o testy LSPI, oszczędność paliwa i dłuższą trwałość oleju.
Oleje z normą GM 6094M charakteryzują sie poniższymi cechami:
- przeznaczona do silników benzynowych GM – codziennych i średniowydajnych jednostek,
- pełna odporność na utlenianie – zapobiega degradacji i powstawaniu nagarów,
- stabilność lepkości w szerokim zakresie temperatur – niezawodne smarowanie zimą i latem,
- niska lotność – ogranicza parowanie i zużycie oleju,
- skuteczna ochrona przed zużyciem i korozją – dłuższa żywotność jednostki napędowej,
- czystość silnika – zapobieganie osadom w pierścieniach i zaworach,
- zastąpiona przez normy dexos1, dexos1 Gen2 i dexos1 Gen3, kompatybilne wstecznie z GM 6094M.



