Oleje silnikowe ze specyfikacją GM dexos1 gen.2
Specyfikacja dexos1 Gen2 (2.generacji) została opracowana przez General Motors i wprowadzona na globalny rynek w roku 2016. Dedykowana jest wyłącznie do silników benzynowych, a szczególnie do jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) i turbodoładowanymi GDI/TDI, które pracują przy dużym obciążeniu temperaturowym, co ma znaczny wpływ na parametry oleju w silniku.
Oleje silnikowe z normą dexos1 Gen2 są formułowane dla spełnienia szeregu zaostrzonych standardów wydajności. Oleje z tą normą, dla uzyskania certyfikacji, muszą przejść m.innymi testy:
- Test LSPI (Lowspeed Pre-Ignition) / SPI (Stochastic Pre-Ignition), który określa bardzo rygorystyczne limity parametrów, które są istotne dla eliminowania zjawiska przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych.
- Nowy test zużycia paliwa (NEDC - New European Driving Cycle) - wykonywany przez fakt, że wymagania stawiane normie dexos1 gen.2 kładą szczególny nacisk na oszczędności paliwa. Test wykonywany jest w warunkach drogowych i na hamowni podwoziowej, sprawdzając wartości zużycia paliwa i emisji CO2.
- Test osadów w turbosprężarce - określający wpływ oleju na powstawanie osadów.
- Test utleniania GMOD - badający wydajność oleju w wysokich temperaturach pracy, sprawdzający wpływ utleniania na wydajność środka smarnego.
Oleje dexos1 gen.2 posiadają najczęściej lepkość wg SAE 0W20 lub SAE 5W30. Formułowane są na bazach olejowych w.g. API - Grupa II, III lub IV. Norma dexos1 gen.2 współistnieje najczęściej razem z takimi normami jak API SN, API SN PLUS i ILSAC GF-5
WAŻNE:
Obecnie specyfikacja dexos1 Gen2 jest już nieaktualna. Jesli Twój samochód wymaga stosowania tej specyfilkacji możesz stosować oleje ze specyfikacją dexos1 Gen3 lub odpowiednią wersję normy OPEL OV0401547