
Oleje silnikowe ze specyfikacją OPEL OV 040 1547-A20
Specyfikacja OPEL OV 040 1547 - A20 to najnowszy standard jakościowy olejów silnikowych opracowany przez Opel / Vauxhall w ramach koncernu Stellantis. Zastępuje wcześniejszą normę DEXOS1 Gen2 i została zaprojektowana z myślą o nowoczesnych silnikach benzynowych oraz hybrydowych wymagających olejów o niskiej lepkości SAE 0W-20.
Norma OPEL OV0401547-A20 kładzie szczególny nacisk na redukcję tarcia i oszczędność paliwa, ale równie istotnym jej elementem jest ochrona przed zjawiskiem LSPI (Low Speed Pre-Ignition) – przedwczesnym zapłonem przy niskich obrotach, typowym dla silników z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Dzięki technologii Low SAPS skutecznie chronią filtry cząstek stałych GPF i katalizatory, zachowując przy tym wysoką stabilność oksydacyjną i doskonałe właściwości czyszczące.
Klasa lepkości 0W20 w olejach OV 040 1547-A20 zapewniaja natychmiastowy przepływ środka smarnego przy zimnym rozruchu, jego wysoką stabilność lepkościową oraz skuteczną ochronę silnika w każdych warunkach.
Norma ta jest w pełni zgodna z aktualnymi wymaganiami środowiskowymi grupy Stellantis i technicznie powiązana ze standardami API SP / API SQ oraz ILSAC GF-6B / GF-7B, które również obejmują testy LSPI i niską emisję CO₂.
Oleje z normą OV 0401547-A20 charakteryzują sie poniższymi cechami:
- przeznaczone do nowoczesnych silników benzynowych i hybrydowych – zapewniają pełną zgodność z konstrukcjami GDI, TGDI i systemami Start-Stop,
- niska lepkość SAE 0W20 – maksymalna oszczędność paliwa – zmniejszają opory wewnętrzne silnika, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO₂,
- pełna ochrona przed zjawiskiem LSPI – zapobiegają przedwczesnemu zapłonowi mieszanki w silnikach turbo z bezpośrednim wtryskiem,
- szybki obieg oleju i skuteczna ochrona przy zimnym rozruchu – gwarantują natychmiastowe smarowanie kluczowych elementów silnika zaraz po uruchomieniu,
- redukcja tarcia i niższe zużycie elementów silnika – chronią układ tłokowo-korbowy i rozrząd, wydłużając żywotność jednostki napędowej,
- technologia Low SAPS – kompatybilność z filtrami GPF – minimalizują tworzenie popiołów i chronią układy oczyszczania spalin,
- długa trwałość i czystość silnika – utrzymują silnik wolny od nagarów i osadów przez cały okres eksploatacji,
- długie interwały wymiany – umożliwiają wydłużone przebiegi między wymianami oleju.




