Oleje silnikowe SAE 0W20
Oleje SAE 0W-20 to nowoczesne oleje o wysokiej efektywności paliwowej i idealnej ochronie silnika. Wymagane w wielu normach BMW, VW, Volvo, Ford i Opel — stanowią jedną z podstawoych lepkości dla współczesnych jednostek silnikowych w tym hybrydowych..
Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat olejów silnikowych z lepkością SAE 0W20 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
Poniżej oferta olejów silnikowych FUCHS do samochodówz klasa lepkości SAE 0W-20

Oleje silnikowe z klasą lepkości SAE 0W-20 - do samochodów osobowych i dostawczych
Oleje silnikowe o lepkości SAE 0W-20 zostały opracowane z myślą o nowoczesnych jednostkach napędowych w tym hybrydowych, w których istotna jest wysoka efektywność paliwowa, niska emisja CO₂ oraz szybkie smarowanie w niskich temperaturach.
Olej silnikowy 0W20 posiada bazę syntetyczną, zapewniającą stabilną ochronę nawet w najbardziej obciążonych konstrukcjach GDI i TGDI.
Dzięki bardzo niskiej lepkości oleje te pozwoliły ograniczyć opory wewnętrzne silnika.
Krótki rys historyczny lepkości 0W-20
Lepkość 0W20 została wprowadzona najpierw przez producentów japońskich — przede wszystkim Hondę i Toyotę — jako sposób na zmniejszenie zużycia paliwa, redukcję emisji oraz poprawę pracy silnika w niskich temperaturach. W tamtym okresie konstrukcje japońskich jednostek wyróżniały się niewielkimi luzami montażowymi i wysoką precyzją wykonania, co sprzyjało stosowaniu olejów o niższej lepkości.
W kolejnych latach, wraz z pojawieniem się bardziej restrykcyjnych norm emisji i upowszechnieniem silników z bezpośrednim wtryskiem, oleje 0W-20 zaczęły być adaptowane także przez producentów europejskich. Technologia syntetyczna oraz pakiety dodatków stały się na tyle zaawansowane, że umożliwiły stosowanie tej lepkości również w mocno obciążonych jednostkach turbo.
Dziś lepkość SAE 0W-20 jest standardem w wielu nowoczesnych silnikach benzynowych i hybrydowych, a w wielu normach producentów stanowi jedyną dopuszczalną lepkość — wymagającą wyspecjalizowanych olejów (FE/Fuel Economy).
Gdzie stosuje się olej 0W-20?
Poniżej wybrane normy producentów, które wymagają wyłącznie lepkości SAE 0W-20:
- BMW – BMW Longlife-14 FE+ / BMW Longlife-17 FE+ - wymagają olejów 0W-20 o bardzo niskiej lepkości i wysokiej oszczędności paliwa zarówno w silnikach benzynowych jak i Diesla.
- VOLVO – VCC RBS0-2AE - olej 0W-20 jest jedyną dopuszczalną lepkością w nowoczesnych silnikach benzynowych Volvo.
- VW / Audi – VW 508 00 / 509 00 - lepkość 0W-20 w połączeniu z wysoką stabilnością HTHS dla oszczędności paliwa.
- OPEL / GM – dexos1 Gen2 (0W-20) - ten standard wymaga wyłącznie oleju 0W-20 w silnikach benzynowych Opla/GM.
- OPEL – OPEL OV 040 1547-A20 - nowa norma Stellantis/Opel, zastępująca dexos1 Gen2; wymagana w najnowszych silnikach benzynowych i hybrydowych Opla.
- FORD – Ford WSS-M2C952-A1 - specjalistyczny olej 0W-20 do nowych konstrukcji EcoBoost i hybryd.
- FIAT – FIAT 9.55535-DSX (0W-20) - wymagany w silnikach benzynowych FireFly 1.0 / 1.3 / 1.5.
- FIAT – FIAT 9.55535-GSX (0W-20) - wersja oleju 0W-20 dostosowana do jednostek z filtrem GPF.
- PSA – PSA B71 2010 (0W-20) - standard stosowany w silnikach PureTech 1.2 w wersjach Euro 6.2 i nowszych.
- STELLANTIS – FPW9.55535/03 (0W-20) - najnowsza norma Stellantis dla olejów 0W-20 – stosowana w Peugeot, Citroën, Opel i Fiat od 2023 r.
Olej silnikowy 0W20 powinien spełniać poniższe parametry:
- lepkość kinematyczna w 100°C: 3,8–9,2 mm²/s,
- lepkość dynamiczna (–35°C): ≤ 6200 cP,
- minimalna temperatura zapewniająca rozruch: –40°C,
- lepkość HTHS (150°C): min. 2,6 cP.



