Wysyłkę zamówień dostępnych produktów w opakowaniach 18 kg i większych (w tym beczki) bedziemy realizować do 18.12.2025.

OLEJ 75W80 - OLEJE PRZEKŁADNIOWE SAE 75W-80 DO SKRZYŃ BIEGÓW W SAMOCHODACH OSOBOWYCH I DOSTAWCZYCH

Lepkość SAE 75W80

Oleje przekładniowe SAE 75W80

Oleje SAE 75W-80 to syntetyczne oleje przekładniowe zapewniające płynną zmianę biegów, szybką ochronę synchronizatorów i stabilną pracę skrzyni w każdych warunkach. Jedna z najpopularniejszych lepkości w nowoczesnych skrzyniach manualnych.

Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat olejów do skrzyń biegów z lepkością SAE 75W80  lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.

Poniżej oferta olejów przekładniowych FUCHS z klasą lepkości SAE 75W80 do samochodów osobowych i dostawczych.

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Dopuszczenia i rekomendacje
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
9900  11994  -17%
2 ltr (49.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – 3 butelki po 1 litr.
13800  17991  -23%
3 ltr (46.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – 4 butelki po 1 litr.
17900  23988  -25%
4 ltr (44.75 zł za ltr)
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – 5 butelek po 1 litr.
21900  29985  -27%
5 ltr (43.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – kanister 20 litrów.
74700 
20 ltr (37.35 zł za ltr)
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – beczka 60 litrów.
2,08700 
60 ltr (34.78 zł za ltr)
W magazynie
+

Lepkość SAE 75W80

Oleje przekładniowe z klasą lepkości SAE 75W80 - do samochodów osobowych i dostawczych

Oleje przekładniowe o lepkości SAE 75W-80 należą do najczęściej stosowanych olejów do manualnych skrzyń biegów w samochodach osobowych i dostawczych. To nowoczesne, niskolepkościowe oleje, które zapewniają płynną pracę skrzyni, szybkie smarowanie synchronizatorów po rozruchu oraz stabilną ochronę przekładni w szerokim zakresie temperatur.

Większość olejów 75W80 powstaje na syntetycznych bazach olejowych, dzięki czemu wyróżnia się wysoką odpornością na utlenianie, bardzo dobrą stabilnością lepkościową oraz odpornością na ścinanie.


Lepkość 75W-80 pojawiła się jako następca starszych formulacji olejów 80W-90 i 75W-90, które były zbyt "gęste" dla nowoczesnych skrzyń zsynchronizowanych. W latach 90. i 2000. wielu producentów zaczęło wymagać olejów o:

  • niższej lepkości zimowej,
  • lepszej pracy synchronizatorów,
  • niższych oporach i oszczędności paliwa.

W efekcie 75W80 stało się standardem w skrzyniach PSA, Renault, Fiat, Opel, Ford, VW i wielu innych.

Dziś jest to jedna z najbardziej rozpowszechnionych lepkości MTF w Europie, choć obecnie jest mocno wypierana przez lepkość SAE 75W.


Co oznacza lepkość SAE 75W-80?

Norma SAE J306 definiuje wymagania niskotemperaturowe („W”) i wysokotemperaturowe.

  • 75W – zachowanie w niskich temperaturach
    • „75W” oznacza, że olej zachowuje płynność w warunkach zimowych. Formalnie lepkość graniczna MRV przy –40°C musi mieścić się ≤ 150 000 cP. Dzięki temu olej szybko dociera do synchronizatorów i łożysk tuż po uruchomieniu pojazdu, minimalizując zużycie na zimno.
  • 80 – lepkość w temperaturze pracy
    • Liczba „80” określa lepkość kinematyczną w temperaturze 100°C — według SAE J306 musi ona wynosić 7,0–11,0 mm²/s. Typowe oleje 75W-80 mają wartości ok. 8,5–10,5 mm²/s, co zapewnia:
      • stabilny film olejowy,
      • niskie opory pracy,
      • płynną zmianę biegów w wysokiej temperaturze.

 


Właściwości olejów SAE 75W80

Oleje klasy SAE 75W-80 charakteryzują się:

  • bardzo dobrą płynnością przy rozruchu,
  • stabilną lepkością w wysokiej temperaturze,
  • skuteczną ochroną synchronizatorów mosiężnych,
  • cichą pracą i precyzyjną zmianą biegów,
  • odpornością na ścinanie,
  • wysoką stabilnością oksydacyjną,
  • niższymi oporami pracy niż klasy 75W-90 i 80W-90.

Wersje FE (Fuel Economy) dodatkowo obniżają opory przekładni, poprawiając efektywność paliwową pojazdu.



Parametry techniczne olejów SAE 75W80

Wartości typowe dla lepkości SAE 75W80 zgodnie z SAE J306:

  • Lepkość kinematyczna w 40°C: ok. 35-60 mm²
  • Lepkość kinematyczna w 100°C: ok. 8,5-10,5 mm²/s
  • Indeks lepkości: zwykle 150-190
  • Temperatura płynięcia: ok. -45°C do -55°C
  • Klasy API: głównie GL-4 lub GL-4+, rzadziej GL-5

 


Oleje przekładniowe 75W80
Filtry produktów
Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Dopuszczenia i rekomendacje
    zobacz więcej (18)