Wysyłkę zamówień dostępnych produktów w opakowaniach 18 kg i większych (w tym beczki) bedziemy realizować do 18.12.2025.

OLEJE PRZEKŁADNIOWE - DO SKRZYŃ BIEGÓW, REDUKTORÓW I MOSTÓW W SAMOCHODACH

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
Mineralny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną zmianę biegów w niskich temperaturach. Sprawdza się w autach osobowych, dostawczych i maszynach pracujących pod obciążeniem. API GL-4/GL-5, MAN 342 M1, MIL-L-2105D. Opakowanie – butelka 1 litr.
4797 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej typu ATF do przekładni automatycznych oraz innych układów wspomagających, wymagających oleju typu  ATF. Dexron III (H) ; Opakowanie 1 litr
4997 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów szczególnie produkcji japońskiej. Dexron III ; AW1; JASO M315 TYP 1A ; Opakowanie 1 litr
5400 
W magazynie
+
Wysokiej jakości olej przekładniowy o obniżonej lepkości do manualnych skrzyń biegów, zapewniający lekką zmianę przełożeń, także w niskich temperaturach. Chroni elementy przekładni przed zużyciem, korozją i osadami, a dzięki niskim oporom wewnętrznym poprawia efektywność pracy skrzyni. API GL-4, MB 235.17, VW G-052-171 / G-052-527 / G-055-512, Ford WSS-M2C200-D2, PSA B71-2316. Opakowanie – butelka 1 litr.
5497 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej typu ATF do przekładni automatycznych w samochodach marki Mercedes Benz. MB 236.14 ; Opakowanie 1 litr
5797 
Brak w magazynie
Olej przekładniowy przeznaczony do najnowszej generacji bezstopniowych skrzyń biegów typu CVT - Mercedes-Benz z normą MB 236.20 i Ford WSS-M2C928-A . Opakowanie 1 litr
5797 
W magazynie
+
Olej przekładniowy przeznaczony do najnowszej generacji automatycznych bezstopniowych skrzyń biegów typu CVT. Opakowanie 1 litr
5797 
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów szczególnie produkcji japońskiej i amerykańskiej. Dexron VI ; Mercon LV ; AW1 ;   JASO M315 TYP 1A-LV  ; Opakowanie 1 litr
5997 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF do bardzo obciążonych automatycznych skrzyń biegów w samochodach osobowych i pojazdach użytkowych. Dexron III ; BMW ATF 4 ; VW G052162 ; Opakowanie 1 litr
5997 
W magazynie
+
Olej przekładniowy typu ATF do automatycznych skrzyń biegów ZF wymagających oleju ZF LIFEGUARDFLUID 6 i normy VW G 055 005, BMW ATF 2 Opakowanie 1 litr
6297 
W magazynie
+
Nowoczesny, paliwooszczędny olej przekładniowy do skrzyń biegów Mercedes 7G TRONIC PLUS (NAG II+). MB 236.15 ; Opakowanie 1 litr
6700 
W magazynie
+
Olej przekładniowy do dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG w samochodach grupy VW. VW G052182 ; Opakowanie 1 litr  
6700 
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, wysoką odporność na ścinanie i ochronę przekładni w warunkach wysokich obciążeń. Minimalizuje tarcie, utrzymuje czystość układu i poprawia kulturę pracy mechanizmów różnicowych. API GL-5, BMW 83 22 2 239 392, Ford WSL-M2C192-A, MB 235.8, VW G 052 145 / G 052 911 / G 052 171. Opakowanie – butelka 1 litr.
6797 
W magazynie
+
Olej przekładniowy do skrzyń dwusprzęgłowych ZF stosowanych w PORSCHE, BMW, Mercedes Benz BMW MTF LT-5 , MB 236.24 ; Opakowanie 1 litr
6900 
W magazynie
+
Olej przekładniowy typu ATF do automatycznych skrzyń biegów ZF wymagających oleju ZF LIFEGUARDFLUID 8 i normy VW G 060 162 Opakowanie 1 litr
7297 
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy z dodatkiem LS (Limited Slip) przeznaczony do mostów napędowych i mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu. Zapewnia stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną pracę przekładni nawet przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach. API GL-5 / GL-5 LS, ZF TE-ML 05C / 12C / 16F, MB 235.61, MAN 342 Typ S1, Ford WSL-M2C192-A, GM 1942386, BMW 83 22 9 407 870. Opakowanie – butelka 1 litr.
7497 
W magazynie
+
Mineralny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną zmianę biegów w niskich temperaturach. Sprawdza się w autach osobowych, dostawczych i maszynach pracujących pod obciążeniem. API GL-4/GL-5, MAN 342 M1, MIL-L-2105D. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
7700  9594  -20%
2 ltr (38.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej typu ATF do przekładni automatycznych oraz innych układów wspomagających, wymagających oleju typu  ATF. Dexron III (H) ; Opakowanie - ZESTAW 2 litry PRODUKT W ZESTAWIE TANIEJ !
7900  9994  -21%
2 ltr (39.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do mostów i przekładni hipoidalnych, zaprojektowany z myślą o zmniejszeniu oporów wewnętrznych oraz poprawie efektywności pracy układu napędowego. Zapewnia stabilną lepkość, bardzo dobrą ochronę przed zużyciem oraz kompatybilność z uszczelnieniami, utrzymując czystość wnętrza przekładni. API GL-5, BMW 83 22 2 413 512 / 83 22 2 282 583 / 83 22 2 365 988, GM 93740313, MB 235.7, VW G 052 145 A2. Opakowanie – butelka 1 litr.
8497 
W magazynie
+
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mostów i przekładni hipoidalnych, oferujący dobrą ochronę przed ścinaniem, stabilność oksydacyjną i kompatybilność z uszczelnieniami. Dedykowany szczególnie do tylnych mostów w samochodach BMW, zgodny z wymogami BMW G3. API GL-5, BMW 83 22 2 413 512 / 83 22 2 460 180 / 83 22 2 471 423. Opakowanie – butelka 1 litr.
8797 
W magazynie
+
Wysokiej jakości olej przekładniowy o obniżonej lepkości do manualnych skrzyń biegów, zapewniający lekką zmianę przełożeń, także w niskich temperaturach. Chroni elementy przekładni przed zużyciem, korozją i osadami, a dzięki niskim oporom wewnętrznym poprawia efektywność pracy skrzyni. API GL-4, MB 235.17, VW G-052-171 / G-052-527 / G-055-512, Ford WSS-M2C200-D2, PSA B71-2316. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
8900  10994  -19%
2 ltr (44.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Nawyższej jakości olej w technologii XTL, do zastosowania w części sprzęgłowej dwusprzęgłowych skrzyń biegów DL382 grupy VW o symbolu 0CJ/0CK/0CL/0DN VW G055529 ; Opakowanie 1 litr
8997 
Brak w magazynie
Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów szczególnie produkcji japońskiej Dexron ULV ; Mercon ULV ; AW-2 ; Opakowanie 1 litr
8997 
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy z dodatkiem LS (Limited Slip), przeznaczony do mostów napędowych i mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu pracujących pod dużym obciążeniem. Zapewnia stabilny film smarny, wysoką odporność na ścinanie i skuteczną ochronę przed zużyciem w pojazdach sportowych, terenowych i użytkowych. API GL-5 / GL-5 LS, ZF TE-ML 05D / 12D / 16G, MB 235.61. Opakowanie – butelka 1 litr.
9597 
W magazynie
+
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i stabilną pracę przekładni w szerokim zakresie temperatur. Zapewnia ochronę przed zużyciem, korozją i osadami, wysoką stabilność lepkości i dobrą kompatybilność z uszczelnieniami. API GL-4, rekomendowany m.in. dla skrzyń BMW MTF-LT-2 / MTF-LT-3, VW G 052 911, Ford WSS-M2C200-C3, Opel 19 40 182/757/768/776, Volvo 97308. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
9900  11994  -17%
2 ltr (49.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej przekładniowy do 8 biegowych dwusprzęgłowych skrzyń biegów Mercedes. MB 236.22 ; Opakowanie 1 litr  
9900 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF do bardzo obciążonych automatycznych skrzyń biegów w samochodach osobowych i pojazdach użytkowych. Dexron III ; BMW ATF 4 ; VW G052162 ; Opakowanie 2 litry ZESTAW
10400  11994  -13%
2 ltr (52.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Mineralny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną zmianę biegów w niskich temperaturach. Sprawdza się w autach osobowych, dostawczych i maszynach pracujących pod obciążeniem. API GL-4/GL-5, MAN 342 M1, MIL-L-2105D. Opakowanie – 3 butelki po 1 litr.
10500  14391  -27%
3 ltr (35.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów szczególnie produkcji japońskiej i amerykańskiej. Dexron VI ; Mercon LV ; AW1 ;   JASO M315 TYP 1A-LV  ; Opakowanie - ZESTAW 2 litry
10900  11994  -9%
2 ltr (54.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Nowoczesny, paliwooszczędny olej przekładniowy do skrzyń biegów Mercedes 9-G TRONIC. MB 236.17 ; Opakowanie 1 litr
10900 
W magazynie
+
Najwyższej jakości, olej przekładniowy do skrzyń rozdzielczych z mokrymi sprzęgłami. Opakowanie 1 litr
11297 
W magazynie
+

OLEJE PRZEKŁADNIOWE DO SKRZYŃ BIEGÓW W SAMOCHODACH

Olej przekładniowy to niezbędny elementy eksploatacji skrzyń biegów w samochodach osobowych i dostawczych. Jego zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego smarowania i ochrony przed zużyciem, co pozwala na dłuższą żywotność całego układu przekazania napędu z silnika na koła. Oleje przekładniowe są najważniejszymi czynnikami w obsłudze wszystkich rodzajach skrzyń biegów, mostów i reduktorów w samochodach.

Oleje do manualnych skrzyń biegów generalnie charakteryzują się większą lepkością, choć ze względów na oszczędność paliwa istnieje tendencja do obniżania lepkości dedykowanych olejów przekładniowych do wprowadzanych najnowszych modeli przekładni. Dobranie odpowiednich parametrów oleju pod konkretną skrzynię biegów jest bardzo ważne, ponieważ skrzynie manualne są bardziej narażone na tarcie i zużycie. Olej przekładniowy o odpowiedniej lepkości zapewnia również ochronę przed korozją. Lepkość oleju przekładniowego ma również niebagatelne znaczenie dla układu synchronizacji - jego pracy i zużycia, co  ma wpływ na płynność zmiany biegów

Oleje do automatycznych skrzyń biegów oleju przekładniowego typu ATF o mniejszej lepkości. Ten rodzaj oleju umożliwia bardziej płynne zmiany biegów w przekładni. W skrzyni automatycznej olej pełni też rolę oleju hydraulicznego, dlatego bardzo ważne jest, aby olej był zawsze czysty i zachowywał odpowiednie parametry. W przeciwnym razie może to prowadzić do poważnych uszkodzeń skrzyni biegów.

Należy zaznaczyć, że oleje do bezstopniowych skrzyń biegów typu CVT różnią się od oleju typu ATF do klasycznych automatycznych skrzyń biegów i nie są z nimi zamienne. Osobną grupą olejów są oleje do dwusprzęgłowych skrzyń biegów, które ze względu na wysoką czułość przekładni dwusprzęgłowych na jakość oleju powinny być dobierane niezwykle precyzyjnie.

Oleje przekładniowe muszą spełniać wysokie wymagania, aby zapewnić optymalną ochronę skrzyni biegów. Oprócz posiadania odpowiedniej lepkości, muszą być odporne na temperaturę i obciążenia mechaniczne. Z tego powodu producenci stosują różne dodatki, aby zwiększyć trwałość oleju i zapewnić maksymalną ochronę dla skrzyni biegów.

Należy pamiętać, że oleje w skrzyniach biegów wymagają regularnej wymiany zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Zbyt rzadka wymiana oleju przekładniowego może prowadzić do szybszego zużycia skrzyni biegów, co w efekcie może skutkować kosztownymi naprawami.

W przypadku automatycznych skrzyń biegów nie zaleca się stosowania oleju do skrzyń manualnych. Oleje przekładniowe do skrzyń manualnych i automatycznych różnią się składem, lepkością oraz dodatkami, co powoduje, że są niezamienne między sobą.

W naszej ofercie znajdziesz oleje przekładniowe FUCHS spełniające wymagania większości skrzyń biegów samochodów jeżdżących po naszych drogach. Wysoka jakość i trawłość olejów przekładniowych FUCHS sprawi, że Twoja skrzynia biegów, przez wiele lat będzie Ci służyć bezawaryjnie i pracować precyzyjnie.


Filtry produktów
Opakowanie
    zobacz więcej (22)
Przeznaczenie
Lepkość SAE
    zobacz więcej (11)
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
    zobacz więcej (331)