Wysyłkę zamówień dostępnych produktów w opakowaniach 18 kg i większych (w tym beczki) bedziemy realizować do 18.12.2025.
Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Norma API
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
Norma ILSAC
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelka 1 litr.
2997 
W magazynie
+
Wysokiej jakości olej półsyntetyczny do zastosowania w silnikach benzynowych i Diesla również turbodoładowanych.  SAE 10W40 ;  ACEA A3/B3 ;  API CF , SN ; Opakowanie 1 litr
3997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, zapewniający szybkie smarowanie, stabilną pracę jednostki oraz wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Ogranicza powstawanie osadów, dobrze znosi obciążenia dynamiczne i może być stosowany w pojazdach z START-STOP oraz instalacją LPG/CNG. ACEA A3/B4, API SN/SM, VW 502 00/505 00, MB 229.3, Porsche A40, Renault RN 0700/0710. Opakowanie – butelka 1 litr.
4297 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd wyposażonych w DPF, zapewniający szybkie smarowanie i stabilne parametry pracy niezależnie od temperatury. Zmniejsza tarcie, ogranicza powstawanie osadów i wspiera długotrwałą żywotność jednostki napędowej. ACEA C2/C3, API SP, API SQ, BMW LL-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30, OV0401547-D30, OV0401547-G30. Opakowanie – butelka 1 litr.
4497 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, zaprojektowany z myślą o silnikach Forda wymagających wysokiej odporności na utlenianie i stabilnej pracy w zmiennych warunkach. Zapewnia szybkie smarowanie, redukuje zużycie paliwa i spełnia wymagania Ford WSS-M2C913-D. ACEA A1/B1, API SL/CF, Ford WSS-M2C913-D (kompatybilny: 913-A/B/C). Opakowanie – butelka 1 litr.
4997 
Brak w magazynie
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry DPF oraz nowoczesne układy oczyszczania spalin. Technologia XTL® zapewnia szybsze smarowanie przy niskich temperaturach i stabilniejsze działanie przy wysokich obciążeniach. ACEA C3, API SN, BMW Longlife-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30. Opakowanie – butelka 1 litr.
4997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, zapewniający szybkie smarowanie i stabilną ochronę także przy wysokich temperaturach. Umożliwia wydłużone okresy między wymianami (LongLife) i utrzymuje silnik w czystości podczas codziennej i dynamicznej jazdy. ACEA A3/B4, API SP, VW 502 00/505 00, MB 229.3, BMW Longlife-01. Opakowanie – butelka 1 litr.
5297 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla, zapewniający szybkie smarowanie oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. Wykorzystuje technologię XTL®, która gwarantuje wyższą odporność na obciążenia i lepsze zachowanie oleju przy zimnych rozruchach i dynamicznej jeździe. ACEA C3, API SN, BMW Longlife-04, MB 229.31/229.51, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelka 1 litr.
5297 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej opracowany dla samochodów marki FORD wyposażonych w silniki benzynowe typu EcoBoost. SAE 5W20 ; ACEA A1/B1 ; API SN ; Opakowanie 1 litr
5397 
1 ltr (53.97 zł za ltr)
Brak w magazynie
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do silników Forda wymagających niskiej lepkości i wysokiej efektywności paliwowej. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla. ACEA C2, FORD WSS-M2C950-A. Opakowanie – butelka 1 litr.
5497 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, przeznaczony do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla grupy Stellantis, w tym silników 1.5, 2.0 i 2.2 BlueHDi oraz benzynowego 1.2 PureTech. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. STELLANTIS FPW9.55535/03, ACEA C3, API SN PLUS, PSA B71 2290, PSA B71 2297. Opakowanie – butelka 1 litr.
5797 
1 ltr (57.97 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, dedykowany do samochodów Renault i Mercedes, wyposażonych w DPF oraz zaawansowane układy oczyszczania spalin. Zapewnia stabilną ochronę, niską emisję popiołów i wyjątkową czystość silnika oraz układu doładowania. ACEA C3/C4, Renault RN0720, MB 226.51, MB 229.51. Opakowanie – butelka 1 litr.
5797 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, dedykowany szczególnie do silników Volvo wymagających normy VCC 95200377, zapewniający lekkobieżną pracę i redukcję zużycia paliwa. Zapewnia szybkie smarowanie oraz stabilną ochronę jednostek benzynowych i Diesla w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, API SL, Volvo VCC 95200377. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej silnikowy dedykowany min. do samochodów Mercedes, Audi, VW, Ford. SAE 0W40 ; ACEA A3/B4 ; API SN ; Opakowanie 1 litr
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wyposażonych w DPF oraz zaawansowane układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie w niskich temperaturach i stabilną ochronę w warunkach codziennej i dynamicznej jazdy. ACEA C3, BMW LL-04, MB 229.31/229.51/229.52, VW 504 00/507 00. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-30, dedykowany szczególnie do silników wymagających normy PSA B71 2290 oraz do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Zapewnia szybkie smarowanie, wysoką czystość silnika i stabilną ochronę w całym zakresie temperatur. PSA B71 2290, Renault RN17, MB 229.51, MB 229.52, ACEA C2/C3, API SP. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-30, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wymagających niskiej lepkości, oszczędności paliwa i wysokiej czystości pracy. Zapewnia szybkie smarowanie przy zimnym rozruchu oraz stabilną ochronę w szerokim zakresie temperatur. ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP, FORD WSS-M2C950-A, MB 227.61, MB 229.61, BMW LL-12 FE. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
1 ltr (59.97 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd, zapewniający szybki rozruch, natychmiastowe smarowanie i wysoką oszczędność paliwa. Chroni silnik przed zużyciem, osadami i korozją, stabilnie pracując także w niskich temperaturach. ACEA C5, API SP, FIAT 9.55535-DM1 / FIAT 9.55535-DSX. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany pod silniki benzynowe i diesla koncernu Stellantis wymagające normy PSA B71 2010. Zapewnia szybki rozruch, natychmiastową cyrkulację i oszczędność paliwa, przy tym skutecznie chroni silnik przed zużyciem i osadami. ACEA C5, API SP, PSA B71 2010. Opakowanie – butelka 1 litr.
5997 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, stworzony specjalnie do najnowszych silników benzynowych grupy VAG wymagających norm VW 508 00 / 509 00. Zapewnia bardzo niskie opory pracy, szybkie smarowanie i skuteczną ochronę przed zużyciem nawet w mocno obciążonych jednostkach. VW 508 00 / 509 00, Porsche C20. Opakowanie – butelka 1 litr.
6297 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, przeznaczony do nowoczesnych silników benzynowych i hybrydowych, zapewniający szybkie smarowanie, bardzo niskie opory tarcia i wysoką efektywność paliwową. Chroni przed zużyciem, stabilizuje pracę jednostki w ruchu miejskim i trasie oraz jest odpowiedni do aut wyposażonych w system START-STOP. ACEA C5, ACEA C6, API SN PLUS (RC), API SP (RC), ILSAC GF-6A, FORD WSS-M2C954-A1, MB 229.71, MB 229.72, Opel OV0401547-A20, BMW Longlife-17 FE+, VOLVO VCC RBS0-2AE. Opakowanie – butelka 5 litrów.
6297 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany dla nowoczesnych silników benzynowych i diesla (także z turbodoładowaniem oraz systemem Start-Stop), zapewniający szybki rozruch, oszczędność paliwa i płynną pracę jednostki. Chroni silnik przed zużyciem, korozją i zjawiskiem LSPI, utrzymując niskie opory w całym zakresie pracy. ACEA C5, ACEA C6, API SP, ILSAC GF-6A, FORD WSS-M2C952-A1, MB 229.71, OPEL OV0401547-A20. Opakowanie – butelka 1 litr.
6797 
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 0W-20, zaprojektowany do nowoczesnych silników benzynowych, diesla i hybryd, zapewniający szybki rozruch, natychmiastowe smarowanie i wysoką oszczędność paliwa. Chroni silnik przed zużyciem, osadami i korozją, stabilnie pracując także w niskich temperaturach. ACEA C5, API SP, FIAT 9.55535-DM1 / FIAT 9.55535-DSX. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
10900  11994  -9%
2 ltr (54.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Wysokiej jakości olej półsyntetyczny do zastosowania w silnikach benzynowych i Diesla również turbodoładowanych.  SAE 10W40 ;  ACEA A3/B3 ;  API CF , SN ; Opakowanie 5 litrów
11797 
5 ltr (23.59 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, zapewniający szybkie smarowanie, stabilną pracę jednostki oraz wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Ogranicza powstawanie osadów, dobrze znosi obciążenia dynamiczne i może być stosowany w pojazdach z START-STOP oraz instalacją LPG/CNG. ACEA A3/B4, API SN/SM, VW 502 00/505 00, MB 229.3, Porsche A40, Renault RN 0700/0710. Opakowanie – butelka 5 litrów.
12400 
5 ltr (24.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelka 5 litrów.
12700 
5 ltr (25.40 zł za ltr)
W magazynie
+
Najwyższej jakości olej silnikowy przeznaczony do pojazdów użytkowych , maszyn budowlanych i samochodów osobowych. SAE 10W40 ; ACEA E7 , ACEA A3/B4 ; API CI-4 ; Opakowanie 5 litrów
12900 
5 ltr (25.80 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
13700  15697  -13%
6 ltr (22.83 zł za ltr)
W magazynie
+
Wysokiej jakości olej półsyntetyczny do zastosowania w silnikach benzynowych i Diesla również turbodoładowanych.  SAE 10W40 ;  ACEA A3/B3 ;  API CF , SN ; Opakowanie 6 litrów ZESTAW
13900  15794  -12%
6 ltr (23.17 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, również wyposażonych w turbosprężarki, systemy oczyszczania spalin oraz START-STOP, zapewniający szybkie smarowanie i wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Stabilizuje pracę jednostki, ogranicza powstawanie osadów i może być stosowany również w pojazdach z instalacją LPG/CNG. ACEA C3, API SP, MB 229.31, VW 505 00/505 01. Opakowanie – butelki: 5 litrów + 2 × 1 litr.
14700  18694  -21%
7 ltr (21.00 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W-40, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, zapewniający szybkie smarowanie, stabilną pracę jednostki oraz wysoką ochronę w szerokim zakresie temperatur. Ogranicza powstawanie osadów, dobrze znosi obciążenia dynamiczne i może być stosowany w pojazdach z START-STOP oraz instalacją LPG/CNG. ACEA A3/B4, API SN/SM, VW 502 00/505 00, MB 229.3, Porsche A40, Renault RN 0700/0710. Opakowanie – butelka 5 litrów + 1 litr.
14700  16697  -12%
6 ltr (24.50 zł za ltr)
W magazynie
+
Olej silnikowy o klasie lepkości 5W30, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry DPF oraz nowoczesne układy oczyszczania spalin. Technologia XTL® zapewnia lepszą dynamikę silnika, skuteczniejsze smarowanie przy zimnym rozruchu oraz wysoką odporność na starzenie. ACEA C3, API SN, BMW Longlife-04, MB 229.31/229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30. Opakowanie – butelka 5 litrów.
14900 
5 ltr (29.80 zł za ltr)
W magazynie
+

Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA

Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA

ACEA to skrót francuskiej nazwy Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles, oznaczajacej po polsku Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów. Jest to organizacja skupiająca 15 producentów samochodów, opracowująca specyfikacje olejów silnikowych do samochodów osobowych i ciężarowych w oparciu o najsurowsze europejskie standardy.

Specyfikacja ACEA odzwierciedla wymagania europejskich producentów samochodów w zakresie parametrów olejów silnikowych tj. zapewnia, że wszystkie oleje z tą specyfikacją spełniają wymagania dla określonych silników oraz posiadają conajmniej minimalne wymagania dla konkretnej specyfikacji.

Klasyfikacja ACEA jest podzielona na klasy A, B, C i E oznaczające:

  • klasa A - dotyczy wymagań dla silników benzynowych w samochodach osobowych,
  • klasa B - dotyczy wymagań dla silników wysokoprężnych (Diesla) w samochodach osobowych i dostawczych,
  • klasa C - dotyczy pojazdów wyposażonych w nowoczesne układy oczyszczania spalin (m.in. filtry cząstek stałych), które wymagają specjalnych olejów silnikowych. W zależności od dopuszcalnej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki, dzieli się je na Low SAPS i Mid SAPS.
  • klasa E - dotyczy wymagań dla silników wysokoprężnych w samochodach ciężarowych.

Każda klasa ACEA ma przypisaną kategorię liczbową (np. A1). Kategorie określają szczegółowe wymagania dla różnych silników. Wszystkie wymagania i parametry zebrane są w dokumencie określajacym szczegóły dla poszczególnych specyfikacji. Początkowo klasy ACEA były podawane osobno dla silników benzynowych i Diesla. Gdy wprowadzono klasy C, klasy A i B połączono w jedną klasę dla silników benzynowych i lekkich silników wysokoprężnych. 

Ostatni wydany dokument tego typu miał miejsce 30. kwietnia. 2021 - ACEA 2021 . Wszystkie oleje, które deklarują spełnianie aktualnej specyfikacji ACEA, od maja 2022 roku, muszą spełniać wszystkie jej wymagania.

Poprzednie wydanie wymagań ACEA dla olejów to:

  • 01. grudnia. 2016 - ACEA 2016  
  • 14. grudnia. 2012 - ACEA 2012
  • 22. grudnia. 2010 - ACEA 2010
  • 22. grudnia. 2008 - ACEA 2008
  • 01. lutego. 2007 - ACEA 2007
  • 01. listopada. 2004 - ACEA 2004

W najnowszych wytycznych ACEA 2021 wprowadzono dwie nowe specyfikacje:

  • ACEA C6 - jako ulepszenie specyfikacji ACEA C5  - wprowadzając nowe testy wydajnościowe min.: LSPI, zużycia łańcucha rozrządu i osadów w turbosprężarce. Szczególny nacisk w tej specyfikacji połozono na poprawę oszczędności paliwa.
  • ACEA A7/B7 - jako ulepszenie ACEA A5/B5 z dodatkowymi testami, takimi jak w ACEA C6. Specyfikacja ta ukierunkowana jest na poprawę czystości, a tym samym trwałosci w turbosprężarkach, ponieważ zastosowanie ich w nowoczesnych silnikach jest prawie powszechne.

W wytycznych z 2021 roku wycofano następujące specyfikacje:

  • ACEA A3/B3 - zamiast niej bedzie zalecana ACEA A3/B4
  • ACEA C1 - wycofana, ponieważ określana była tylko przez jednego producenta OEM.

ACEA
Filtry produktów
Opakowanie
    zobacz więcej (16)
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
    zobacz więcej (9)
Norma API
    zobacz więcej (10)
Specyfikacje
Dopuszczenia i rekomendacje
    zobacz więcej (133)
Norma ILSAC