Oleje przekładniowe SAE 70W80
Oleje SAE 70W-80 to niskolepkościowe oleje przekładniowe stosowane w wybranych nowoczesnych skrzyniach biegów, przekładniach głównych i skrzynkach rozdzielczych. Zapewniają wyjątkową płynność zmian biegów, niskie opory pracy i pełną ochronę synchronizatorów.
Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat olejów silnikowych z lepkością SAE 70W80 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
Poniżej oferta olejów przekładniowych FUCHS z klasą lepkości SAE 70W80 do samochodów osobowych i dostawczych.

Oleje przekładniowe z klasą lepkości SAE 70W80 - do samochodów osobowych i dostawczych
Oleje przekładniowe o lepkości SAE 70W-80 to nowoczesne, niskolepkościowe oleje stosowane w wybranych skrzyniach manualnych i w lekkich przekładniach głównych oraz skrzynkach rozdzielczych, w których wymagana jest wysoka płynność w niskich temperaturach oraz stabilna ochrona elementów przekładni podczas pracy w wysokiej temperaturze.
To lepkość specjalistyczna, stosowana tam, gdzie konstrukcja skrzyni wymaga lżejszego oleju niż klasyczne 75W-80.
Co oznacza lepkość 70W-80?
Lepkość SAE 70W-80 łączy:
- 70W - bardzo dobra płynność w niskich temperaturach
- olej spełnia test MRV w -55°C ≤ 150 000 cP,
- zapewnia szybkie smarowanie synchronizatorów i łożysk już od pierwszych sekund pracy,
- ułatwia rozruch i poprawia kulturę pracy skrzyni w mrozie.
- 80 - odpowiednia lepkość w wysokich temperaturach
- lepkość kinematyczna w 100°C musi wynosić 7,0-11,0 mm²/s,
- typowe oleje 70W-80 mają ok. 9,0-9,5 mm²/s,
- to oleje „lekkie”, obniżające opory pracy i poprawiające płynność zmiany biegów.
Charakterystyka olejów SAE 70W-80
Oleje tej klasy zapewniają:
- bardzo dobrą płynność przy niskich temperaturach,
- stabilną lepkość w wysokich temperaturach,
- zwiększoną efektywność paliwową (zwłaszcza odmiany FE),
- cichą i płynną pracę przekładni,
- skuteczną ochronę synchronizatorów,
- wysoką stabilność oksydacyjną i odporność na ścinanie,
- znacząco niższe opory wewnętrzne niż 75W-80 i 75W-90.
Wysokiej klasy oleje 70W-80 są często formułowane na bazach syntetycznych, czasem na PAO, co zapewnia im bardzo niski punkt płynięcia, często poniżej -55°C.
Właściwości olejów SAE 70W80
Oleje klasy SAE 75W zapewniają:
- bardzo dobrą płynność w niskich temperaturach,
- stabilność lepkości przy wysokim obciążeniu,
- mniejsze opory pracy skrzyni biegów,
- wysoką odporność na ścinanie,
- ochronę synchronizatorów (GL-4 / GL-4+),
- odporność na pienienie i wysoką temperaturę,
- płynniejszą zmianę biegów w każdych warunkach.
Parametry techniczne olejów SAE 70W80
Wartości typowe dla lepkości SAE 75W zgodnie z SAE J306:
- Lepkość kinematyczna w 40°C: ok. 30-45 mm²
- Lepkość kinematyczna w 100°C: ok. 7,0-11,0 mm²/s
- Indeks lepkości: zwykle 140-180
- Temperatura płynięcia: ok. -45°C do -55°C
- Klasy API: głównie GL-4 rzadziej GL-5 (w konstrukcjach wymagających większej ochrony przekładni hipoidalnych)



