Oleje przekładniowe SAE 75W85
Oleje SAE 75W-85 to niskolepkościowe oleje przekładniowe stosowane głównie w wybranych dyferencjałach i skrzyniach producentów japońskich i koreańskich. Zapewniają dobrą ochronę pod obciążeniem i niższe opory pracy niż oleje 75W90.
Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat olejów do skrzyń biegów z lepkością SAE 75W85 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
Poniżej oferta olejów przekładniowych FUCHS z klasą lepkości SAE 75W85 do samochodów osobowych i dostawczych.

Oleje przekładniowe z klasą lepkości SAE 75W85 - do samochodów osobowych i dostawczych
Oleje przekładniowe SAE 75W-85 są niskolepkościowymi olejami do skrzyń biegów, mostów i przekładni pomocniczych, plasującymi się pomiędzy klasami 75W-80 a 75W-90. To lepkość stosowana w wybranych konstrukcjach, gdy producent wymaga oleju lżejszego niż 75W-90, ale o wyższej lepkości roboczej niż 75W-80.
Najczęściej oleje 75W85 są formułowane syntetycznie lub półsyntetycznie (HC + PAO), zapewniając dobrą płynność zimową oraz stabilny film olejowy pod obciążeniem.
Lepkość SAE 75W-85 pojawiła się stosunkowo późno na rynku olejów przekładniowych, jako uzupełnienie klas 75W-80 i 75W-90. Została wprowadzona w nowszych wersjach normy SAE J306, aby wypełnić lukę pomiędzy olejami o niższej lepkości roboczej (80) a olejami wysokotemperaturowymi klasy 90.
W praktyce upowszechniła się głównie wśród producentów japońskich i koreańskich, takich jak Toyota, Lexus, Hyundai, Kia, Mazda czy Nissan, którzy zaczęli wykorzystywać ją w mechanizmach różnicowych oraz w niektórych nowoczesnych przekładniach o precyzyjnej konstrukcji. Europejscy producenci stosują tę lepkość rzadziej, dlatego oleje 75W-85 są mniej popularne na rynku UE niż klasy 75W-80 czy 75W-90.
Co oznacza lepkość SAE 75W85?
Norma SAE J306 definiuje dla lepkości 75W85 wymagania niskotemperaturowe („W”) i wysokotemperaturowe.
- 75W – zachowanie w niskich temperaturach
- Olej musi zachować płynność i spełnić MRV ≤ 150 000 cP przy –40°C,
co zapewnia dobre smarowanie podczas zimnego rozruchu.
- Olej musi zachować płynność i spełnić MRV ≤ 150 000 cP przy –40°C,
- 85 – określa lepkość oleju w temperaturze pracy (100°C).
- Aby spełnić tę klasę, lepkość kinematyczna oleju musi mieścić się w przedziale 11–13,5 mm²/s. Zapewnia to:
- stabilny film olejowy pod umiarkowanym i wysokim obciążeniem,\mniejsze opory wewnętrzne niż w olejach 75W-90,
- lepszą ochronę kół zębatych niż w olejach 75W-80,
- pewną pracę przekładni w podwyższonej temperaturze.
- Aby spełnić tę klasę, lepkość kinematyczna oleju musi mieścić się w przedziale 11–13,5 mm²/s. Zapewnia to:
Parametry techniczne olejów SAE 75W85
Wartości typowe dla lepkości SAE 75W85 zgodnie z SAE J306:
- Lepkość kinematyczna w 40°C: ok. 60-90 mm²
- Lepkość kinematyczna w 100°C: ok. 11,0-13,5 mm²/s
- Indeks lepkości: zwykle 150-180
- Temperatura płynięcia: ok. -40°C do -50°C
- Klasy API: głównie GL-5, GL-4



