OLEJ 70W80 - OLEJE PRZEKŁADNIOWE SAE 70W-80 DO SKRZYŃ BIEGÓW I SKRZYNEK ROZDZIELCZYCH W SAMOCHODACH OSOBOWYCH

Lepkość SAE 70W80

Oleje przekładniowe SAE 70W80

Oleje SAE 70W-80 to niskolepkościowe oleje przekładniowe stosowane w wybranych nowoczesnych skrzyniach biegów, przekładniach głównych i skrzynkach rozdzielczych. Zapewniają wyjątkową płynność zmian biegów, niskie opory pracy i pełną ochronę synchronizatorów.

Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat olejów silnikowych z lepkością SAE 70W80  lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.

Poniżej oferta olejów przekładniowych FUCHS z klasą lepkości SAE 70W80 do samochodów osobowych i dostawczych.

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Dopuszczenia i rekomendacje

Lepkość SAE 70W80

Oleje przekładniowe z klasą lepkości SAE 70W80 - do samochodów osobowych i dostawczych

Oleje przekładniowe o lepkości SAE 70W-80 to nowoczesne, niskolepkościowe oleje stosowane w wybranych skrzyniach manualnych i w lekkich przekładniach głównych oraz skrzynkach rozdzielczych, w których wymagana jest wysoka płynność w niskich temperaturach oraz stabilna ochrona elementów przekładni podczas pracy w wysokiej temperaturze.
To lepkość specjalistyczna, stosowana tam, gdzie konstrukcja skrzyni wymaga lżejszego oleju niż klasyczne 75W-80.


Co oznacza lepkość 70W-80?

Lepkość SAE 70W-80 łączy:

  • 70W - bardzo dobra płynność w niskich temperaturach
    • olej spełnia test MRV w -55°C ≤ 150 000 cP,
    • zapewnia szybkie smarowanie synchronizatorów i łożysk już od pierwszych sekund pracy,
    • ułatwia rozruch i poprawia kulturę pracy skrzyni w mrozie.
  • 80 - odpowiednia lepkość w wysokich temperaturach
    • lepkość kinematyczna w 100°C musi wynosić 7,0-11,0 mm²/s,
    • typowe oleje 70W-80 mają ok. 9,0-9,5 mm²/s,
    • to oleje „lekkie”, obniżające opory pracy i poprawiające płynność zmiany biegów.

Charakterystyka olejów SAE 70W-80

Oleje tej klasy zapewniają:

  • bardzo dobrą płynność przy niskich temperaturach,
  • stabilną lepkość w wysokich temperaturach,
  • zwiększoną efektywność paliwową (zwłaszcza odmiany FE),
  • cichą i płynną pracę przekładni,
  • skuteczną ochronę synchronizatorów,
  • wysoką stabilność oksydacyjną i odporność na ścinanie,
  • znacząco niższe opory wewnętrzne niż 75W-80 i 75W-90.

Wysokiej klasy oleje 70W-80 są często formułowane na bazach syntetycznych, czasem na PAO, co zapewnia im bardzo niski punkt płynięcia, często poniżej -55°C.

 


Właściwości olejów SAE 70W80

Oleje klasy SAE 75W zapewniają:

  • bardzo dobrą płynność w niskich temperaturach,
  • stabilność lepkości przy wysokim obciążeniu,
  • mniejsze opory pracy skrzyni biegów,
  • wysoką odporność na ścinanie,
  • ochronę synchronizatorów (GL-4 / GL-4+),
  • odporność na pienienie i wysoką temperaturę,
  • płynniejszą zmianę biegów w każdych warunkach.

 


Parametry techniczne olejów SAE 70W80

Wartości typowe dla lepkości SAE 75W zgodnie z SAE J306:

  • Lepkość kinematyczna w 40°C: ok. 30-45 mm²
  • Lepkość kinematyczna w 100°C: ok. 7,0-11,0 mm²/s
  • Indeks lepkości: zwykle 140-180
  • Temperatura płynięcia: ok. -45°C do -55°C
  • Klasy API: głównie GL-4 rzadziej GL-5 (w konstrukcjach wymagających większej ochrony przekładni hipoidalnych)

 


4001541232536
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mostów i przekładni hipoidalnych, oferujący dobrą ochronę przed ścinaniem, stabilność oksydacyjną i kompatybilność z uszczelnieniami. Dedykowany szczególnie do tylnych mostów w samochodach BMW, zgodny z wymogami BMW G3. API GL-5, BMW 83 22 2 413 512 / 83 22 2 460 180 / 83 22 2 471 423. Opakowanie – butelka 1 litr.
8797 
W magazynie
+
40015412325362
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mostów i przekładni hipoidalnych, oferujący dobrą ochronę przed ścinaniem, stabilność oksydacyjną i kompatybilność z uszczelnieniami. Dedykowany szczególnie do tylnych mostów w samochodach BMW, zgodny z wymogami BMW G3. API GL-5, BMW 83 22 2 413 512 / 83 22 2 460 180 / 83 22 2 471 423. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
17594  16900 
Oszczędzasz: 6.94 zł
2 ltr (84.50 zł za ltr)
W magazynie
+
40015412325363
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mostów i przekładni hipoidalnych, oferujący dobrą ochronę przed ścinaniem, stabilność oksydacyjną i kompatybilność z uszczelnieniami. Dedykowany szczególnie do tylnych mostów w samochodach BMW, zgodny z wymogami BMW G3. API GL-5, BMW 83 22 2 413 512 / 83 22 2 460 180 / 83 22 2 471 423. Opakowanie – 3 butelki po 1 litr.
26391  23700 
Oszczędzasz: 26.91 zł
3 ltr (79.00 zł za ltr)
W magazynie
+
40015412325364
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mostów i przekładni hipoidalnych, oferujący dobrą ochronę przed ścinaniem, stabilność oksydacyjną i kompatybilność z uszczelnieniami. Dedykowany szczególnie do tylnych mostów w samochodach BMW, zgodny z wymogami BMW G3. API GL-5, BMW 83 22 2 413 512 / 83 22 2 460 180 / 83 22 2 471 423. Opakowanie – 4 butelki po 1 litr.
35188  30900 
Oszczędzasz: 42.88 zł
4 ltr (77.25 zł za ltr)
W magazynie
+
Oleje przekładniowe 70W80
Filtry produktów
Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Dopuszczenia i rekomendacje