ACEA C4

Oleje ACEA C4

ACEA C4 to klasa jakości olejów silnikowych dla nowoczesnych silników diesla i benzynowych, wymagających olejów low SAPS i najczęściej lepkości SAE 5W30.  Oleje ACEA C4 są specjalnie zaprojektowane do ochrony silników wyposażonych w zaawansowane systemy oczyszczania spalin (DPF) przedłużając ich żywotność, co jest kluczowe w utrzymaniu niskiej emisji spalin.

Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat kasyfikacji ACEA C4 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Mozesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
 

Poniżej oferta olejów silnikowych FUCHS z klasą ACEA C4.

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Dopuszczenia i rekomendacje

Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA C4

Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA C4

Specyfikacja ACEA C4 stosowana jest w olejach najwyższej jakości, o niskiej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (Low SAPS). Dedykowana jest do wysokowydajnych silników benzynowych i niewysilonych silników Diesla, w samochodach osobowych i lekkich dostawczych.

Norma ACEA C4 (określana też jako KLASA JAKOŚCI ACEA C4) opracowana jest dla olejów do silników, w których zastosowano zaawansowane układy oczyszczania spalin min. filtry cząstek stałych DPF i katalizatory trójdrożne TWC, w celu zwiekszenia żywotności i trwałosci tych układów.

Oleje spełniające ACEA C4 powinny być stosowane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

Klasyfikacja ACEA C4 została wprowadzona w 2007 roku. Wraz z wprowadzaniem nowych wytycznych przez ACEA została unowocześniona w 2016 roku a natępnie w 2021.  W porównaniu do pierwotnej wersji tej specyfikacji (z 2007), dodano nowe wymagania do jej spełnienia, m.in.:

  • Test kompatybilności z elastomerami w uszelniaczach (ACEA 2016).
  • Test silnika z paliwem z zawartością biodiesla -  OM646LA BIO (ACEA 2016).
  • Test utleniania biodiesla - CEC L-109 - laboratoryjnie sprawdza wpływ zastosowania paliwa typu biodiesel na olej silnikowy (ACEA 2016).
  • Testy związane z czystością tłoków i redukcji sadzy (ACEA 2016)
  • Test czystości tłoków VW TDI3 (ACEA 2021).
  • Test osadów M271 Evo Sludge - obejmujący ocenę ilości i zachowania się osadów i szlamów we wnętrzu silnika. Dodatkowo ocena zaklejania pierścieni tłokowych (ACEA 2021).
  • Test ASTM D8256 Sequence VH - wytwarzania osadów w benzynowych silnikach sekwencyjnych VH w niskich temperaturach przy lekkich warunkach pracy (ACEA 2021). Test ten stosowany jest też przy określaniu specyfikacji API SN i API SN PLUS.
  • Zwiększono wymagania w testach dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDGI) z turbodoładowaniem (ACEA 2021).
  • Usunięto test osadów wysokotemperaturowych (ACEA 2016).

Najczęściej ACEA C4 wiązana jest ze specyfikacjami OEM:


Oleje ACEA C4 (2021) - zakres wymaganych parametrów:

  • wartość lepkości wysokotemperaturowej HTHS w 150°C [cP] - ≥ 3,5
  • popiół siarczanowy [% wag] -  0,5
  • fosfor [% wag] - 0,09
  • siarka [% wag] -  0,2
  • odparowalność NOACK przy 250°C [%] - ≤ 11
  • całkowita liczba zasadowa TBN [mgKOH/g] - ≥ 6,0
  • klasa lepkości SAE najczęściej- 5W30

W magazynie
18900 
5 ltr (37.80 zł za ltr)
+
W magazynie
37800  37400 
10 ltr (37.40 zł za ltr)
+
W magazynie
56700  55500 
15 ltr (37.00 zł za ltr)
+
Filtry produktów
Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma ACEA
Dopuszczenia i rekomendacje