Oleje ACEA C4
ACEA C4 to klasa jakości olejów silnikowych dla nowoczesnych silników diesla i benzynowych, wymagających olejów low SAPS i najczęściej lepkości SAE 5W30. Oleje ACEA C4 są specjalnie zaprojektowane do ochrony silników wyposażonych w zaawansowane systemy oczyszczania spalin (DPF) przedłużając ich żywotność, co jest kluczowe w utrzymaniu niskiej emisji spalin.
Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat kasyfikacji ACEA C4 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Mozesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
Poniżej oferta olejów silnikowych FUCHS z klasą ACEA C4.
Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA C4
Specyfikacja ACEA C4 stosowana jest w olejach najwyższej jakości, o niskiej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (Low SAPS). Dedykowana jest do wysokowydajnych silników benzynowych i niewysilonych silników Diesla, w samochodach osobowych i lekkich dostawczych.
Norma ACEA C4 (określana też jako KLASA JAKOŚCI ACEA C4) opracowana jest dla olejów do silników, w których zastosowano zaawansowane układy oczyszczania spalin min. filtry cząstek stałych DPF i katalizatory trójdrożne TWC, w celu zwiekszenia żywotności i trwałosci tych układów.
Oleje spełniające ACEA C4 powinny być stosowane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
Klasyfikacja ACEA C4 została wprowadzona w 2007 roku. Wraz z wprowadzaniem nowych wytycznych przez ACEA została unowocześniona w 2016 roku a natępnie w 2021. W porównaniu do pierwotnej wersji tej specyfikacji (z 2007), dodano nowe wymagania do jej spełnienia, m.in.:
- Test kompatybilności z elastomerami w uszelniaczach (ACEA 2016).
- Test silnika z paliwem z zawartością biodiesla - OM646LA BIO (ACEA 2016).
- Test utleniania biodiesla - CEC L-109 - laboratoryjnie sprawdza wpływ zastosowania paliwa typu biodiesel na olej silnikowy (ACEA 2016).
- Testy związane z czystością tłoków i redukcji sadzy (ACEA 2016)
- Test czystości tłoków VW TDI3 (ACEA 2021).
- Test osadów M271 Evo Sludge - obejmujący ocenę ilości i zachowania się osadów i szlamów we wnętrzu silnika. Dodatkowo ocena zaklejania pierścieni tłokowych (ACEA 2021).
- Test ASTM D8256 Sequence VH - wytwarzania osadów w benzynowych silnikach sekwencyjnych VH w niskich temperaturach przy lekkich warunkach pracy (ACEA 2021). Test ten stosowany jest też przy określaniu specyfikacji API SN i API SN PLUS.
- Zwiększono wymagania w testach dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDGI) z turbodoładowaniem (ACEA 2021).
- Usunięto test osadów wysokotemperaturowych (ACEA 2016).
Najczęściej ACEA C4 wiązana jest ze specyfikacjami OEM:
Oleje ACEA C4 (2021) - zakres wymaganych parametrów:
- wartość lepkości wysokotemperaturowej HTHS w 150°C [cP] - ≥ 3,5
- popiół siarczanowy [% wag] - ≤ 0,5
- fosfor [% wag] -≤ 0,09
- siarka [% wag] - ≤ 0,2
- odparowalność NOACK przy 250°C [%] - ≤ 11
- całkowita liczba zasadowa TBN [mgKOH/g] - ≥ 6,0
- klasa lepkości SAE najczęściej- 5W30