Oleje silnikowe ze specyfikacją ACEA A1/B1
Specyfikacja ACEA A1/B1 została po raz ostatni ujęta w zestawieniu norm ACEA wydanym w 2012 roku. W wydaniu ACEA z 2016 została wycofana.
ACEA A1/B1 dotyczyła olejów dedykowanych do silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych, w których przewidziano eksploatację z wydłużonymi okresami między wymianami.
Norma ACEA A1/B1 (określana też jako KLASA JAKOŚCI ACEA A1/B1) przeznaczona została dla olejów o niskim współczynniku tarcia i niskiej lepkości oraz wysokiej szybkości ścinania od 2,6 do 3,5 mPas w zależności od klasy lepkości. Oleje te powinny być stosowane wyłącznie w silnikach, które przewidują zastosowanie specyfikacji ACEA A1/B1.
Norma A1/B1 mimo, iż nie jest już stosowana, nadal występuje w sprzedawanych olejach. Następcą ACEA A1/B1 jest specyfikacja ACEA C5, która została wprowadzona w 2017 roku i rozszerza wymagania dla tej specyfikacji m.in. o możliwość zastosowania jej w silnikach z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin, czego nie przewidywała ACEA A1/B1.