OLEJ 75W90 - OLEJE PRZEKŁADNIOWE SAE 75W-90 DO SKRZYŃ BIEGÓW I MOSTÓW W SAMOCHODACH OSOBOWYCH I DOSTAWCZYCH

Lepkość SAE 75W80

Oleje przekładniowe SAE 75W90

Oleje SAE 75W-90 to oleje przekładniowe do skrzyń, mostów i mechanizmów różnicowych. Olej 75W90 zapewnia wysoką odporność, stabilną pracę i trwałą ochronę przekładni.

Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat olejów silnikowych z lepkością SAE 75W90  lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.

Poniżej oferta olejów przekładniowych FUCHS z klasą lepkości SAE 75W90 do samochodów osobowych i dostawczych.

Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Dopuszczenia i rekomendacje

Lepkość SAE 75W90

Oleje przekładniowe z klasą lepkości SAE 75W90 - do samochodów osobowych i dostawczych

Oleje przekładniowe SAE 75W-90 to jedne z najczęściej stosowanych olejów przekładniowych w samochodach osobowych, dostawczych oraz terenowych. Łączą bardzo dobrą płynność w niskich temperaturach (klasa 75W) z wysoką odporn0 ością na obciążenia i temperaturę w pracy (klasa 90).
Dzięki temu olej 75W90 zapewnia płynną pracę przekładni, stabilny film olejowy w wysokiej temperaturze oraz doskonałą ochronę kół zębatych i łożysk w warunkach dużych obciążeń.


Lepkość SAE 75W-90 pojawiła się wraz z rozwojem nowoczesnych, w tym syntetycznych, baz olejowych, które umożliwiły stworzenie oleju o bardzo dobrej płynności w niskich temperaturach i jednocześnie wysokiej odporności na obciążenia podczas pracy przekładni. Dzięki temu oleje 75W90 zaczęły stopniowo zastępować starsze klasy lepkości 80W-90 i 85W-90, oferując wyższą stabilność i trwałość w przekładniach pracujących pod dużym naciskiem.

Warto jednak podkreślić, że zastosowanie nowoczesnych, syntetycznych  baz nie oznacza automatycznie, iż olej 75W90 jest w pełni syntetyczny — w praktyce producenci stosują różne mieszanki baz: syntetycznych, krakowanych (HC) oraz mineralnych, zależnie od wymagań klasy API i przeznaczenia produktu

Z czasem 75W90 stało się standardową lepkością w wielu mostach, mechanizmach różnicowych oraz wybranych skrzyniach manualnych. Obecnie jest to jedna z częściej stosowanych lepkości przekładniowych na rynku, choć w nowoczesnych skrzyniach manualnych coraz częściej ustępuje miejsca lżejszym olejom 75W-80 i 75W.


Co oznacza lepkość SAE 75W90?

Norma SAE J306 definiuje dla lepkości 75W90 wymagania niskotemperaturowe („W”) i wysokotemperaturowe.

  • 75W – zachowanie w niskich temperaturach
    • „75W” oznacza, że olej zachowuje płynność w warunkach zimowych. Formalnie lepkość graniczna MRV przy –40°C musi mieścić się ≤ 150 000 cP. Dzięki temu olej szybko dociera do synchronizatorów i łożysk tuż po uruchomieniu pojazdu, minimalizując zużycie na zimno.
  • 90 – określa lepkość oleju w temperaturze pracy (100°C).
    • Aby spełnić tę klasę, lepkość kinematyczna oleju musi mieścić się w przedziale 13,5–24,0 mm²/s.
    • Zapewnia to:
      • stabilny film olejowy chroniący koła zębate pod dużym obciążeniem,
      • odporność na wysoką temperaturę i ścinanie,
      • możliwość stosowania w mostach, dyferencjałach i skrzyniach pracujących w ciężkich warunkach.

 


Zastosowania olejów 75W90

75W90 API GL-4

  • do manualnych skrzyń biegów,
  • bezpieczny dla synchronizatorów mosiężnych.

75W90 API GL-4+

  • wzmocniona wersja GL-4,
  • stosowana w skrzyniach pracujących pod wyższym obciążeniem.

75W90 API GL-5

  • do mostów, dyferencjałów, przekładni hipoidalnych,
  • wysoka zawartość dodatków EP,
  • nie do skrzyń zsynchronizowanych, chyba że producent dopuszcza.

75W90 LS (Limited Slip)

  • do mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu,
  • eliminuje drgania i szarpanie („chatter”).

Właściwości olejów SAE 75W90

Olej SAE 75W90 zapewnia:

  • bardzo dobrą płynność w niskiej temperaturze,
  • wysoką odporność na naciski i obciążenia (szczególnie dla API GL-5),
  • stabilny film olejowy w wysokiej temperaturze,
  • ochronę przekładni hipoidalnych,
  • cichszą i płynniejszą pracę przekładni,
  • wysoką stabilność oksydacyjną i odporność na ścinanie.

 


Parametry techniczne olejów SAE 75W90

Wartości typowe dla lepkości SAE 75W90 zgodnie z SAE J306:

  • Lepkość kinematyczna w 40°C: ok. 70-110 mm²
  • Lepkość kinematyczna w 100°C: ok. 13,5-16,3 mm²/s
  • Indeks lepkości: zwykle 140-190
  • Temperatura płynięcia: ok. -40°C do -45°C
  • Klasy API: głównie GL-4 lub GL-4+, rzadziej GL-5 (w konstrukcjach wymagających większej ochrony przekładni hipoidalnych)

 


4001541242405
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, wysoką odporność na ścinanie i ochronę przekładni w warunkach wysokich obciążeń. Minimalizuje tarcie, utrzymuje czystość układu i poprawia kulturę pracy mechanizmów różnicowych. API GL-5, BMW 83 22 2 239 392, Ford WSL-M2C192-A, MB 235.8, VW G 052 145 / G 052 911 / G 052 171. Opakowanie – butelka 1 litr.
6797 
W magazynie
+
4001541242443
Syntetyczny olej przekładniowy z dodatkiem LS (Limited Slip) przeznaczony do mostów napędowych i mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu. Zapewnia stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną pracę przekładni nawet przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach. API GL-5 / GL-5 LS, ZF TE-ML 05C / 12C / 16F, MB 235.61, MAN 342 Typ S1, Ford WSL-M2C192-A, GM 1942386, BMW 83 22 9 407 870. Opakowanie – butelka 1 litr.
7497 
W magazynie
+
4001541242405x2
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, wysoką odporność na ścinanie i ochronę przekładni w warunkach wysokich obciążeń. Minimalizuje tarcie, utrzymuje czystość układu i poprawia kulturę pracy mechanizmów różnicowych. API GL-5, BMW 83 22 2 239 392, Ford WSL-M2C192-A, MB 235.8, VW G 052 145 / G 052 911 / G 052 171. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
13594  11900 
Oszczędzasz: 16.94 zł
2 ltr (59.50 zł za ltr)
W magazynie
+
4001541242443x2
Syntetyczny olej przekładniowy z dodatkiem LS (Limited Slip) przeznaczony do mostów napędowych i mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu. Zapewnia stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną pracę przekładni nawet przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach. API GL-5 / GL-5 LS, ZF TE-ML 05C / 12C / 16F, MB 235.61, MAN 342 Typ S1, Ford WSL-M2C192-A, GM 1942386, BMW 83 22 9 407 870. Opakowanie – 2 butelki po 1 litr.
14994  12900 
Oszczędzasz: 20.94 zł
2 ltr (64.50 zł za ltr)
W magazynie
+
4001541242405x3
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, wysoką odporność na ścinanie i ochronę przekładni w warunkach wysokich obciążeń. Minimalizuje tarcie, utrzymuje czystość układu i poprawia kulturę pracy mechanizmów różnicowych. API GL-5, BMW 83 22 2 239 392, Ford WSL-M2C192-A, MB 235.8, VW G 052 145 / G 052 911 / G 052 171. Opakowanie – 3 butelki po 1 litr.
20391  16800 
Oszczędzasz: 35.91 zł
3 ltr (56.00 zł za ltr)
W magazynie
+
4001541242443x3
Syntetyczny olej przekładniowy z dodatkiem LS (Limited Slip) przeznaczony do mostów napędowych i mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu. Zapewnia stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną pracę przekładni nawet przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach. API GL-5 / GL-5 LS, ZF TE-ML 05C / 12C / 16F, MB 235.61, MAN 342 Typ S1, Ford WSL-M2C192-A, GM 1942386, BMW 83 22 9 407 870. Opakowanie – 3 butelki po 1 litr.
22491  18300 
Oszczędzasz: 41.91 zł
3 ltr (61.00 zł za ltr)
W magazynie
+
4001541242405x4
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, wysoką odporność na ścinanie i ochronę przekładni w warunkach wysokich obciążeń. Minimalizuje tarcie, utrzymuje czystość układu i poprawia kulturę pracy mechanizmów różnicowych. API GL-5, BMW 83 22 2 239 392, Ford WSL-M2C192-A, MB 235.8, VW G 052 145 / G 052 911 / G 052 171. Opakowanie – 4 butelki po 1 litr.
27188  21800 
Oszczędzasz: 53.88 zł
4 ltr (54.50 zł za ltr)
W magazynie
+
4001541242443x4
Syntetyczny olej przekładniowy z dodatkiem LS (Limited Slip) przeznaczony do mostów napędowych i mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu. Zapewnia stabilny film smarny, ochronę przed zużyciem oraz płynną pracę przekładni nawet przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach. API GL-5 / GL-5 LS, ZF TE-ML 05C / 12C / 16F, MB 235.61, MAN 342 Typ S1, Ford WSL-M2C192-A, GM 1942386, BMW 83 22 9 407 870. Opakowanie – 4 butelki po 1 litr.
29988  23400 
Oszczędzasz: 65.88 zł
4 ltr (58.50 zł za ltr)
W magazynie
+
600889272
Syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów i mostów, zapewniający stabilny film smarny, wysoką odporność na ścinanie i ochronę przekładni w warunkach wysokich obciążeń. Minimalizuje tarcie, utrzymuje czystość układu i poprawia kulturę pracy mechanizmów różnicowych. API GL-5, BMW 83 22 2 239 392, Ford WSL-M2C192-A, MB 235.8, VW G 052 145 / G 052 911 / G 052 171. Opakowanie – kanister 20 litrów.
97700 
20 ltr (48.85 zł za ltr)
W magazynie
+
Oleje przekładniowe 75W90
Filtry produktów
Opakowanie
Przeznaczenie
Lepkość SAE
Norma API
Dopuszczenia i rekomendacje