Oleje przekładniowe SAE 75W90
Oleje SAE 75W-140 to mocno obciążeniowe oleje przekładniowe do mostów, dyferencjałów i układów 4×4. Zapewniają wyjątkową odporność termiczną i maksymalną ochronę w ekstremalnych warunkach.
Klikając w przyciski poniżej, przeczytasz więcej informacji na temat olejów do skrzyń biegów z lepkością SAE 75W140 lub dobierzesz olej do swojego samochodu poprzez naszą wyszukiwarkę. Możesz też zapytać nas o olej, chętnie pomożemy.
Poniżej oferta olejów przekładniowych FUCHS z klasą lepkości SAE 75W140 do samochodów osobowych i dostawczych.

Oleje przekładniowe z klasą lepkości SAE 75W140 - do samochodów osobowych i dostawczych
Oleje przekładniowe SAE 75W-140 to oleje o wysokiej odporności na obciążenia, przeznaczone głównie do mocno obciążonych mechanizmów różnicowych, mostów napędowych oraz układów 4×4 i AWD.
W porównaniu do olejów 75W-90 zapewniają znacznie wyższą lepkość w temperaturze roboczej, co przekłada się na lepszą ochronę w sytuacjach ekstremalnych: dużych momentów obrotowych, wysokiej temperatury pracy oraz intensywnej jazdy z obciążeniem.
Oleje z lepkością SAE 75W140 to produkty oparte głównie na syntetycznych bazach, często w wersjach API GL-5 lub API GL-5 LS, aby sprostać wymaganiom przekładni hipoidalnych i mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu (LSD).
Lepkość SAE 75W-140 stosowana jest wtedy, gdy standardowe oleje 75W90 nie zapewniają wystarczającej ochrony. Najczęstsze zastosowania tych olejów to:
- pojazdy terenowe i SUV 4x4,
- samochody o dużej mocy,
- pojazdy użytkowe i dostawcze,
- mechanizmy róznicowe o zwiększonym obciążeniu,
- motorsport i pojazdy po tuningu.
Co oznacza lepkość SAE 75W140?
Norma SAE J306 definiuje dla lepkości 75W140 wymagania niskotemperaturowe („W”) i wysokotemperaturowe.
- 75W – zachowanie w niskich temperaturach
- „75W” oznacza, że olej zachowuje płynność w warunkach zimowych. Lepkość graniczna MRV przy –40°C musi mieścić się ≤ 150 000 cP.
- 140 – określa lepkość oleju w temperaturze pracy (100°C).
- lepkość kinematyczną 100°C ≥ 24,0 mm²/s, zwykle w praktyce: 26–32 mm²/s
To wartość wyraźnie wyższa niż dla klasy 90 (13,5–24 mm²/s), co oznacza:- większą odporność filmu olejowego,
- lepszą ochronę kół zębatych pod ekstremalnym naciskiem,
- stabilność w wysokiej temperaturze,
- mniejszą podatność na ścinanie.
- lepkość kinematyczną 100°C ≥ 24,0 mm²/s, zwykle w praktyce: 26–32 mm²/s
Właściwości olejów SAE 75W140
Olej SAE 75W140 zapewnia:
- bardzo wysoka odporność na obciążenia (zwłaszcza API GL-5 / LS),
- wyjątkowa stabilność lepkości w wysokiej temperaturze,
- ochrona kół zębatych hipoidalnych przy ekstremalnych naciskach,
- znakomita odporność na ścinanie (ważne w dyferencjałach LSD),
- wysoka stabilność oksydacyjna,
- redukcja hałasu i drgań dyferencjału,
- zwiększona wytrzymałość filmu olejowego w warunkach sportowych i terenowych.
Parametry techniczne olejów SAE 75W140
Wartości typowe dla lepkości SAE 75W140 zgodnie z SAE J306:
- Lepkość kinematyczna w 40°C: ok. 150-250 mm²
- Lepkość kinematyczna w 100°C: ≥ 24,0 mm²/s (typowo 26–32)
- Indeks lepkości: zwykle 150-180
- Temperatura płynięcia: ok. -40°C do -48°C
- Klasy API: głównie GL-5 lub GL-5 LS



